اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین:

آسایش مردم و آرامش محیط در گرو همکاری مردم با مسئولان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین با اشاره به فرا رسیدن بهار و احتمال به وجود آمدن حوادث ناگوار در واپسین روزهای سال 91 گفت: آسایش مردم و آرامش محیط در گرو همکاری مردم با مسئولان است.

آسایش مردم و آرامش محیط در گرو همکاری مردم با مسئولان است

سیدجمال جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: برقراری نظم و به‌ویژه پایداری امنیت در جامعه، بسترساز سایر فعالیت‌های اجتماعی بوده و اطمینان حاصل از وجود امنیت، آسودگی خاطر شهروندان را در پی داشته و فرصت را برای پرداختن به امور اصلی زندگی شهروندان فراهم می‌سازد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین افزود: برای برقراری نظم و حفظ امنیت در جامعه دو رکن نقش اساسی دارند که رکن نخست تلاش و همت زحمت کشان نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های امنیتی و قضایی است و رکن دیگری که از جایگاه ویژه‌ای نیز برخوردار می‌باشد مردم شریف هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به گستره سرزمینی حوزه استحفاظی و همچنین کثرت وقایع و محدودیت امکانات، تا مردم عزیز در برقراری نظم و حفظ امنیت سهیم نشوند، قطعا تلاش‌های نهادها و نیروهای متولی در این حیطه به تنهایی کافی نمی‌باشد.

جلیلی اضافه کرد: آسایش مردم و آرامش محیط در گرو همکاری مردم با مسئولان است. در واقع مردم با رعایت اصول و ضوابط شهروندی در استمرار وضعیت آرام و رضایت بخش، نقش آفرینی می‌کنند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در ادامه عنوان کرد: آنچه که در تدابیر و تمهیدات ارگان‌های عضو شورای تأمین برای ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز لحاظ شده و از اولویت‌های کاری این عزیزان می‌باشد در وهله اول صیانت از جان و مال مردم شریف شهرستان است.

وی در ادامه افزود: برای هر کدام از ارگان‌های مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی مأموریت‌ها و برنامه‌های سازمانی  طراحی و تعریف شده و هر یک از نهادها اعم از امنیتی، انتظامی، قضایی، بسیج، مراکز خدماتی، درمانی و امدادی برنامه‌های خود را تدارک دیده‌اند.

جلیلی ادامه داد: تدابیر اتخاذ شده به این معنی نیست که با تکاپو و فعالیت‌های مسئولان و اقدامات بازدارنده و برنامه‌های پیش بینی شده آنها، دیگر نباید منتظر وقوع اتفاقی باشیم بلکه سهیم شدن مردم در این عرصه ضروری و انکار ناپذیر است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در ارتباط با تأمین امنیت ایام پایانی سال و سال جدید گفت: دو پدیده که می‌تواند از نگرانی‌های خاص این ایام باشد، حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال است که خوشبختانه در سال‌های گذشته مشکل قابل توجهی در منطقه نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید مراعات و همکاری کنند، ابراز داشت: واقعا مردم عزیز، جوانان و نوجوانان رعایت کرده‌اند و البته با توجه به بلوغ، ادراکات و شعور اجتماعی ملت عزیز غیر از این هم انتظار نمی‌رود.

جلیلی در ادامه عنوان کرد: نشاط و شادمانی مربوط به چهارشنبه آخر سال را به‌عنوان یک رسم اجتماعی پذیرفته‌ایم و هیچ‌کس مخالف شادی و شادمانی مردم نیست اما اگر در برگزاری این مراسم موجبات مزاحمت، خسارت، آسیب و صدمه به دیگران و هزینه زایی برای جامعه رقم بخورد، در حقیقت این‌گونه رفتارها پذیرفتنی نمی‌باشد و این افعال و اعمال از مصادیق جرم بوده و لازمه‌اش سپردن افراد مجرم به دست قانون است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین اظهار داشت: پدیده دومی که ممکن است در این ایام موجب نگرانی باشد موضوع سرقت از منازل و اماکن است. همکاری مردم در رعایت هشدارهای پلیس در ارتباط با مطمئن شدن از قفل درب‌ها، روشن گذاشتن حداقل یک چراغ، سپردن منزل به همسایه‌ها، توجیه و آموزش مدیران و نگهبان ساختمان‌ها، پرهیز از اسباب کشی در طول تعطیلات و همچنین اطلاع رسانی و تعامل با مرکز 110 پلیس، می‌تواند در کاهش آسیب‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه مراکز اقامتی و اسکان مسافران تجهیز و آماده شده و پایگاه‌های نوروزی نیز در نقاط معین از جمله میادین 15 خرداد، ولی‌عصر(عج)، مسجد جامع شهر ورامین، امامزاده عبدالله(ع) و سه راهی چرمشهر در محور

قم - گرمسار، آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران محترم می‌باشد.

انتهای پیام/2462/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول