اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

مسئولان فارغ از سیاسی‌بازی‌ها مشکلات معیشتی مردم را حل کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در این ایام مسئولان به جای اینکه مسائل حاشیه‌ای درست کنند به دور از سیاسی‌بازی‌ها مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.

مسئولان فارغ از سیاسی‌بازی‌ها مشکلات معیشتی مردم را حل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار داشت: مسئولان به جای پرداختن به بازی‌های سیاسی و دامن زدن به اختلافات، به معضل گرانی و مشکلات اقتصادی مردم که بسیاری از اقشار جامعه را تحت فشار قرار داده است، رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: درست است که مسئله انتخابات مهم است اما اصل انتخابات با حضور مردم و برای مردم برگزار می‌شود و باید ابتدا مردم را در نظر داشت و به دور از جناح‌بندی‌ها، حل مشکلات مردم را در اولویت قرار داد.

خطیب جمعه یزد افزود: اینکه عده‌ای بخواهند خود را مطرح کنند و جناح و حزب خود را به مردم معرفی کنند اما تلاشی برای مشکلات مردم نداشته باشند، خیانت به نظام، انقلاب و مردم است.

وی یادآور شد: تکلیف هر مسلمانی بنابر دستور قرآن، دستگیری و یاری رساندن به دیگر همنوعان و مسلمانان است که متاسفانه این سنت در جامعه رنگ باخته است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: در ایام پایانی سال به فکر مستمندان و درماندگان باشیم و به گونه‌ای نباشد که کسی در این ایام فقط دغدغه تامین مایحتاج خود را داشته باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه رسیدگی به معیشت مردم عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز با مشاهده چنین وضعیتی در راستای حل مشکلات مردم از مسئولان انتظار دارند و باید برای برون رفت از این معضل به دنبال راهکار اساسی و کارشناسی بود.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه روز پرستار و ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) را یادآور شد و از مردم خواست تا توصیه‌های پزشکی و نکات بهداشتی را برای داشتن جامعه‌ای سالم و آباد جدی بگیرند.

وی از پرستاران به عنوان نماد صبر و بردباری در جامعه امروز یاد کرد و افزود: پرستاران باید با تاسی از صبر و حوصله آن بانوی بزرگوار در درمان و التیام بیماران سعه صدر بیشتری به خرج دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین از مسئولان خواست تا حقوق پرستاران را بیش از گذشته رعایت کنند و در تامین مایحتاج و معیشت این قشر زحمتکش گام بردارند.

وی رسیدگی به مشکلات پرستاران را مایه دلگرمی آنها خواند و گفت: به طور قطع تلاش در راستای رفع مشکل پرستاران، رضایت خاطر بیماران را به دنبال خواهد داشت.

خطیب جمعه یزد همچنین در خطبه نخست خود ضمن توصیه به تقوای الهی و نظم در کارها خواستار توجه جدی به مسئله حجاب در ایام عید و سفرهای نوروزی شد.

وی بیان داشت: رعایت حجاب و عفاف علاوه بر به همراه داشتن امنیت شخصی فرد، دارای آثار اجتماعی متعددی در جامعه است. دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تزلزل بنیان اخلاقی و دینی و اجتماعی خانواده‌های ایرانی را هدف گرفته‌اند.

آیت‌الله ناصری گفت: مهم‌ترین ابزار دشمنان در راستای پیشبرد اهدافشان، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان است که اعتقادات ما به ویژه حجاب و عفاف را در جامعه مورد هدف خود قرار داده‌اند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف که از تاکیدات موکد دین مبین اسلام است، بسیار مورد سفارش قرار گرفته است که رعایت آن در جامعه دارای آثار اجتماعی فراوان است. خانواده‌ها با رعایت اصول اخلاقی و اسلامی باید سعی و تلاش کنند که با پرورش فرزندان عفیف از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه جلوگیری شود.

انتهای پیام/90004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول