اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

مسئولان با کنترل بازار نگذارند شیرینی عید به کام مردم تلخ شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان با درخواست از مسئولان برای کنترل بازار ایام عید گفت: انتظار می‌رود که مسئولان بازار را کنترل کنند تا شیرینی عید به کام مردم تلخ نشود.

مسئولان با کنترل بازار  نگذارند شیرینی عید به کام مردم تلخ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به دیدار جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و مدال‌آوران رشته‌های ورزشی در مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2012 با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنانی در این دیدار، قهرمانان و پهلوانان ورزشی کشور را سفیران هویت، عزم راسخ، هوش بالا، ایمان و پایبندی به شریعت ملت ایران دانستند.

وی تأکید کرد: رهبری عنوان داشتند ورزشکاران قهرمان همانند قله‌ای هستند که زمینه‌ساز حرکت آحاد مردم به ویژه استعدادهای جوان به سمت قله‌ها هستند.

خطیب جمعه مهربان به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش ورزشکاران در بالا بردن اعتماد ملی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به سکوهای قهرمانی ورزشی بدون همت و اراده محکم و هوش بالا، امکانپذیر نیست، افزود: قهرمانان مظهر توانایی‌های یک ملت هستند و به همین علت اعتماد به نفس و اعتماد ملی مردم را افزایش می‌دهند.

جلیلی، حضور محجبه بانوان در میادین ورزشی را از دیگر نکات برجسته مطرح شده در فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: حضور ورزشکاران در میدان‌های بین‌المللی با حفظ اخلاق و روحیه جوانمردی همچنین رعایت جوانب شرعی تبلیغ جهانی ارزش‌ها و صفات برجسته یک ملت است و یکی از این موارد حضور بانوان و دختران ورزشکار با رعایت حجاب شرعی در میدان‌های بین‌المللی است که اقدامی فوق‌العاده، بسیار مهم و با ارزش است.

خطیب جمعه مهربان، قدرشناسی از ورزشکاران محجبه را یکی از توصیه‌های رهبری عنوان کرد و با اشاره به موارد متعدد از قتل، تعرض و تهدید رسمی زنان مسلمان محجبه در اروپا، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی هنگامی که یک زن مسلمان ایرانی و دارای حجاب بر سکوی قهرمانی می‌ایستد و همه را وادار به تکریم می‌کند، کار با عظمتی انجام شده و همه باید قدردان زنان ورزشکاری باشند که با حجاب و متانت در میدان‌های بین‌المللی ورزشی حاضر می‌شوند.

امام جمعه مهربان با اشاره به اهمیت و نقش ورزش در دین اسلام و نظام، نبود امکانات ورزشی به ویژه امکانات ورزشی برای بانوان در شهر و بخش مهربان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: متاسفانه امکانات ورزشی در شهر و بخش مهربان برای بانوان صفر است و هیچ زمینه مساعدی برای حضور بانوان در عرصه ورزشی فراهم نیست.

امکانات ورزشی مهربان کمترین استانداردهای لازم را ندارد

جلیلی با اشاره به نبود امکانات همچنین مجتمع‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی برای بانوان، امکانات موجود ورزشی آقایان را نیز مطلوب‌تر از بانوان ندانست.

وی تاکید کرد: در شهر مهربان امکانات ورزشی موجود برای آقایان نیز نه تنها از حداقل استانداردهای روز برخوردار نیست بلکه کمترین استانداردهای لازم را نیز ندارد، حتی استاندارد شهری نیز در اماکن ورزشی شهر مهربان دیده نمی‌شود.

خطیب جمعه مهربان، موفقیت‌های ورزشی معلولان و جانبازان در عرصه‌های بین‌المللی را نشانه همت والای ملت بزرگ ایران اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری دانسته و افزود: ایستادن یک ورزشکار جانباز یا معلول بر سکوی قهرمانی دنیا با همه سختی‌ها و آسیب‌های جسمی، نشان از عزم و اراده قوی آن ورزشکار و همچنین همت بالا و هویت یک ملت است.

وی گفت: رهبری تاکید کردند که پیام‌های تشکر من از موفقیت‌های بین‌المللی ورزشکاران نشأت گرفته از احساس صادقانه و حقیقی است چرا که معتقد هستند ورزشکاران با کسب مقام قهرمانی در واقع به ملت و کشور خود خدمت می‌کنند و پیام‌های عزم و اراده، ایستادگی و ایمان ملت ایران را به جهانیان می‌رسانند.

امام جمعه مهربان به تشکر ویژه مقام معظم رهبری از ورزشکارانی که شعائر دینی را در میادین ورزشی ترویج می‌کنند اشاره کرده و افزود: رهبری در دیدار ورزشکاران فرمودند از همه ورزشکارانی که در میدان‌های ورزشی نام ائمه (ع) را بر زبان می‌آورند، سجده می‌کنند، دست به دعا برمی‌دارند و یا پس از فتح قله‌ها اذان می‌گویند همچنین همه زنان ورزشکاری که عفاف دینی را رعایت می‌کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

 ایران از مناسبات اقتصادی دنیا قابل حذف شدن نیست

جلیلی در ادامه به آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز به هند و پاکستان به نام خط لوله صلح اشاره  کرد و گفت: آغاز اجرای خط لوله انتقال گاز به هند و پاکستان نشان داد که  ایران در مناسبات اقتصادی دنیا قابل حذف شدن نیست.

وی تصریح کرد: وقوع این رویداد بزرگ اقتصادی پس از سال‌ها پیگیری از یک طرف و فشارهای آمریکا در خصوص عدم تحقق از سوی دیگر نشان می‌دهد که ایران با بهره‌مندی از منابع انرژی و موقعیت استراتژیک استثنایی می‌تواند فشارهای ناشی از تحریم‌ها را خنثی کند.

خطیب جمعه مهربان، این موفقیت بزرگ را به مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تبریک گفته و از زحمات تمام مسئولان و مجریان این طرح عظیم قدردانی کرد.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره 5 هزار شهید بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعثی عراق  تصریح کرد: در آن جنایت تاریخی مدافعان حقوق بشر صدایشان درنیامد و حتی رژیم بعثی را حمایت هم کردند و شمار زیادی از دولت‌ها شریک جرم رژیم صدام در حمله شیمیایی به حلبچه هستند و آنان نیز در کشتار 5 هزار زن و کودک در حلبچه مسئول هستند.

جلیلی، به 26 اسفند سالروز رحلت یادگار امام راحل، چهره دلسوز، خدوم و محبوب برای امام و امت همچنین غمخوار کشور و انقلاب، سید احمد خمینی اشاره کرده و  با گرامیداشت یاد و خاطره وی اظهار کرد: خدمات سید احمد خمینی به انقلاب و کشور بی‌نظیر بود و ایشان در جریان شکل‌گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی برای رهبر انقلاب عنصری بی‌بدیل بود و به واقع کسی جز او نمی‌توانست این نقش حساس، مهم و کلیدی را ایفا کند.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مردم یزد در 26 اسفند 1356 در چهلم  شهدای قیام مردم تبریز همچنین 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرده و افزود: این روزها از روزهای تاریخی برای ملت ایران هستند.

امام جمعه مهربان با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت روز پرستار تصریح کرد: پرستاران از اقشار زحمتکشی هستند که باید مورد قدرشناسی قرار گیرند و با توجه به اینکه روز مبارک ولادت حضرت زینب کبری (س) به نام روز پرستار نامگذاری شده،انتظار می‌رود که پرستاران عزیز نیز حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار داده و از پیروان واقعی آن حضرت باشند.

جلیلی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز اظهار کرد: از خدایی که مقلب القلوب و الابصار است بخواهیم که دل‌ها و چشم‌های ما را به سمت و سوی جذبه‌های معنوی هدایت کند و قلب‌های ما را از آمال دنیوی پاک و به سوی نور افلاکیش متوجه کند،در این ایام به نعمت اخوت اسلامی مفتخر کند و از پرتگاه افتراق و خودبینی و خودخواهی که پایان آن در این جهان ذلت و اسارت و در آن جهان، ظلمت و جهنم است، نجات بخشد.

خطیب جمعه مهربان با درخواست از مسئولان برای کنترل بازار ایام عید تاکید کرد: انتظار می‌رود که مسئولان بازار را کنترل کنند تا شیرینی عید به کام مردم تلخ نشود ضمن آنکه از مردم نیز درخواست می‌کنیم که در این ایام بیشتر صرفه‌جویی کرده و اسراف نکنند.

انتهای پیام/60008/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول