اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نوسازی و بهسازی قزوین:

حمام قجر یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی قزوین است

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: حمام قجر قزوین یکی از قدیمی‌ترین گرمابه‌های این شهر محسوب می‌شود که در طی سه سال مرمت شده و این حمام یکی از پربازدیدترین آثار باستانی و تاریخی قزوین است.

حمام قجر یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری قزوین، آرش رشوندآوه در آیین اهدای نشان بهترین عملکردهای جهانی و عملکردهای شایسته جایزه بین‌المللی BLP که در سالن اجتماعات ارس مرکز آموزش و پژوهش بین الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر حمام قجر قزوین به عنوان موزه مردم‌شناسی و فرهنگ بومی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از پربازدیدترین آثار باستانی و تاریخی قزوین است.

وی در ادامه با اشاره به اسناد متعدد تاریخی، خیابان سپه(شهدا) قزوین را نخستین خیابان ایران دانست و ادامه داد: مطالعات مرمت و ساماندهی خیابان سپه از سال 84 تا 87 آغاز و عملیات کف‌سازی نیز از سال 87 شروع شده که در آن عملیات ساماندهی تأسیسات و زیرزمینی شهری، پیاده‌راه‌سازی و فضای سبز و مبلمان صورت گرفته است و در سال ‌جاری نیز طرح شب بازار خیابان سپه انجام می‌گیرد.

گفتنی است، پروژه مرمت و احیای حمام قجر و ساماندهی خیابان سپه از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد UN_HABITAT شایسته تقدیر شد و در این مراسم معاون اجرایی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین به جای مدیرعامل این سازمان سخن گفت.

انتهای پیام/2667/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول