اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

مرمت جداره بافت تاریخی خیابان تربیت تبریز به پایان رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از پایان عملیات مرمتی جداره ‌افت تاریخی خیابان تربیت تبریز خبر داد.

مرمت جداره بافت تاریخی خیابان تربیت تبریز به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: قدمت جداره خیابان  تربیت تبریز به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی می‌رسد.

وی با اشاره به پایان مرمت بخش‌های آسیب دیده، افزود: بخشی از نمای ساختمان‌های ورودی خیابان تربیت دچار ترک خوردگی و آسیب شده بودند.

محمدی جداره مرمت شده تربیت را شامل نمای دو سوی سنگفرش خیابان دانست و گفت: دو دهنه مغازه مرمت و رفع آسیب شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این دو باب ساختمان را در نبش کوچه کرباسی و نبش بن بست نور هاشمی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خیابان تربیت تبریز را با 500 متر طول و 15 متر عرض یکی از قدیمی‌ترین مسیرهای تجاری و اقتصادی شهر تبریز توصیف کرد.

محمدی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی دیگر نهادها همچون شهرداری تبریز برای احیای مجدد هویت این بافت تاریخی، افزود: خیابان تربیت بخشی از مسیر تاریخی جاده ابریشم و یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و خرید در قلب شهر است.

وی وجود خانه‌های تاریخی، مساجد تاریخی و ساختمان‌های متعدد در داخل کوچه های معبر تربیت را از دیگر ویژگی‌های این بافت تاریخی خواند و گفت: طی سال‌های اخیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به مرمت و بازسازی ساختمان‌های تاریخی این مسیر همچون مسجد حضرت فاطمه، خانه حریری و خانه صلح جو اقدام کرده است. 

انتهای پیام/60002/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول