اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی خوزستان خواستار شد

مشارکت مردمی در مرمت خانه‌های تاریخی شوشتر

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی خوزستان خواستار مشارکت بیشتر مردم شوشتر در مرمت و استحکام بخشی خانه‌های تاریخی این شهرستان شد.

مشارکت مردمی در مرمت خانه‌های تاریخی شوشتر

سیدحکمت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: مشارکت مردم شهرستان شوشتر در مرمت خانه‌های تاریخی تقریبا صفر است و مردم در این باره همکاری مناسبی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از مرمت خانه‌های تاریخی حمایت شود، خاطر نشان کرد: همه باید در راستای توجیه مالکان خانه‌های تاریخی اقدام کنیم و در این باره تنها باید صاحبان خانه به اهمیت نگهداری معماری موجود در خانه‌هایشان پی ببرند.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بسیار زیادی برای این کار در اختیار میراث فرهنگی خوزستان قرار دارد، تاکید کرد: اعتبار بسیار خوبی برای این مهم در نظر گرفته شده است ولی تاکنون در شوشتر استقبالی از این مهم نشده و اقدامی در این راستا انجام نشده است.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در این باره خاطر نشان کرد: برای تشویق مردم به این کار اطلاع‌رسانی‌های زیادی انجام شده است و حتی برای مالکان خانه‌های تاریخی در سطح شهرستان شوشتر دعوت‌نامه مکتوب ارسال کردیم ولی بازهم استقبالی نشده و شاهد حضور مالکان برای این امر خطیر نیستیم.

موسوی با اشاره به اینکه اعتبارات به صورت مساوی تقسیم‌ می‌شود، افزود: در این امر مهم 50 درصد اعتبارات لازم را برای مرمت خانه‌های تاریخی میراث فرهنگی تقبل می‌کند و 50 درصد دیگر نیز سهم آورده صاحبان خانه است که باید به نحوی تامین شود و در این باره نیز با مردم همکاری زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید این خانه‌های تاریخی در شوشتر حفظ شوند، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا داشته‌های معماری در هر شهری حفظ شود.

*نقش رسانه‌های بسیار تعیین کننده است

معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در این بخش همکاری بسیار زیادی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی شفاف در این مورد می‌تواند در راستای بهبود رابطه مردم با میراث فرهنگی و ایجاد پل‌های ارتباطی مستحکم‌تر در این زمینه تلاش کرد.

موسوی خاطر نشان کرد: مردم باید از این فرصت استفاده کنند و در غیر این صورت سهمیه شهرستان شوشتر در بخش مرمت خانه‌های تاریخی بدون استفاده می‌ماند و در سال‌های آتی این سهمیه برای شوشتر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/72006/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول