اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان:

ریگان 50 اثر تاریخی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: ریگان پهناورترین شهرستان استان کرمان دارای 50 اثر تاریخی است که از این تعداد فقط یک اثر تاریخی ثبت ملی شده است.

ریگان 50 اثر تاریخی دارد

مجید اعتمادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: ریگان طبق اقوال و کتب تاریخی از جمله مجم‌البلدان، شهری باستانی و پر رونق در مسیر جاده ابریشم قرار داشته که تا قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب‌شرق کشور محسوب و تاریخ آن همزاد شهر بم و این دو شهر مکمل یکدیگر بوده‌اند.

وی افزود: این شهرستان پهناور استان کرمان دارای 50 اثر تاریخی است که از این تعداد فقط یک اثر تاریخی ثبت ملی شده است.

اعتمادی بیان داشت: مقبره شاه‌خورشید ریگان که در روستای جزان خواص قرار دارد مربوط به دختر بهمن‌بن اسفندیار است، بنا به صورت مربع ساخته شده و این بنا به قبل از اسلام بر می‌گردد.

فرماندار ریگان افزود: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی ریگان این بنای تاریخی را مورد آسیب قرار داده است، سال گذشته 100 میلیون ریال برای مرمت آن اختصاص داده شده بود، اما تاکنون هیچ اقدامی برای مرمت آن از طریق میراث فرهنگی انجام نشده است.

اعتمادی عنوان کرد: چهار اثر تاریخی دیگر در شهرستان ریگان در حال ثبت است که به زودی ثبت ملی می‌شوند، این بناهای تاریخی شامل قلعه سنگ‌آباد، قلعه دهگود و سردرب وزیری ارگ جزان است.

فرماندار ریگان با اشاره به پرآب‌ترین قنات شرق استان کرمان در ریگان افزود: این قنات در روستای رستم‌آباد چاه‌ملک قرار دارد که در حال ثبت ملی است.

اعتمادی از ثبت بلندترین تپه‌های شنی ایران در آثار گردشگری خبر داد و گفت: این بناهای تاریخی با ارتفاع 75 متر طول و وسعت 30 کیلومتر مربع جزو جاذبه‌های گردشگری شهرستان ریگان است.

انتهای پیام/80014/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول