اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش ملی یادمان پدر علم مردم‌شناسی ایران – 8

500 نفر از روستای تاریخی باب‌گزک کوهبنان بازدید کردند

خبرگزاری فارس: تعداد 500 نفر از میهمانان همایش تجلیل از مقام مرحوم محمود روح‌الامینی از روستای تاریخی باب‌گزک و آکواریوم طبیعی این روستا بازدید کردند.

500 نفر از روستای تاریخی باب‌گزک کوهبنان بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، تعداد 500 نفر از میهمانان همایش تجلیل از مقام مرحوم محمود روح‌الامینی از روستای تاریخی باب‌گزک و آکواریوم طبیعی این روستا بازدید کردند.

منصور متقی، فرماندار کوهبنان اظهار داشت: روستای تاریخی درگزک در غرب کوهبنان و در فاصله 11 کیلومتری مرکز شهرستان قرار گرفته و دارای آثار و ابنیه تاریخی فراوانی از جمله آکواریوم طبیعی با ماهی‌های عید 18 ساله، خانه‌های دست‌کند در دل کوه، برج و قلعه‌ها، کلوت‌های زیبا، رودخانه آب شور و ... است.

وی افزود: در گذشته به این روستای تاریخی کم‌توجهی شده بود، اما با کشف استعدادهای ویژه گردشگری این روستا، عملیات بهسازی و زیباسازی شامل سنگ فرش کوچه‌ها، نصب شیشه‌های آکواریوم، کاهگل کردن دیوارها، بهسازی منازل دست‌کند، برنامه‌ریزی برای زیرزمینی کردن شبکه برق از شش ماه قبل آغاز شده است.

متقی عنوان کرد: تاکنون این کار 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید می‌رود در سه ماهه نخست سال آینده کارهای ساختمانی و بهسازی این روستا به اتمام برسد.

وی بیان داشت: عملیات بهسازی تنها آکواریوم طبیعی کشور از چندماه پیش با جدیت آغاز شده و کار نصب شیشه، آبگیری و افتتاح این مجموعه به زودی انجام می‌شود و مسافران و میهمانان نوروزی می‌توانند از تنها آکواریوم طبیعی کشور در ایام عید نوروز بازدید کنند.

وی اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 هزار نفر گردشگر داخلی و تعدادی گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، آفریقا، سنگال، ژاپن، فرانسه و ... از جاذبه‌های تاریخی این روستا بازدید کرده‌اند که انتظار می‌رود در ایام نوروز بیش از 100 هزار نفر از تنها آکواریوم طبیعی کشور بازدید کنند.

فرماندار کوهبنان اذعان داشت: به منظور رفاه حال میهمانان و مسافران با دوبانده کردن این مسیر به دنبال جذب اعتبار برای آسفالت جاده این روستا هستیم، فروشگاه و چایخانه سنتی این روستا نیز افتتاح و به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

متقی در پایان یادآور شد: تاکنون بسیاری از مقامات اجرایی، کشوری و استانی، فرماندهان نظامی، انتظامی و قضایی از جاذبه‌های تاریخی روستای درگزک بازدید کردند که مورد توجه تمام آنان قرار گرفته است.

انتهای پیام/80012/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول