اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یزد:

پارکینگ‌های بافت تاریخی یزد برای نوروز ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: شهردار یزد از ساماندهی پارکینگ‌ها در سطح شهر به ویژه در بافق تاریخی یزد خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای رفاه مسافران نوروزی در این زمینه اندیشیده شده است.

پارکینگ‌های بافت تاریخی یزد برای نوروز ساماندهی می‌شوند

محمدرضا عظیمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: 10 پارکینگ محله‌ای در داخل بافت تاریخی یزد شناسایی و آماده‌سازی شده و شرایط دسترسی آسان مسافران نوروزی به این پارکینگ‌ها نیز فراهم شده است.

وی افزود: از آنجا که مسافران نوروزی ناآشنا به بافت تاریخی هستند،‌ در طول مسیر تابلوهای راهنما برای این پارکینگ‌ها نیز تعبیه شده است.

عظیمی‌زاده خاطرنشان کرد: برای ساماندهی آمد و شد و تردد در خیابان‌های یزد در طول ایام نوروز، پارکومترهای هوشمند نیز در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: پارکومترها بیشتر در بافت تاریخی و مرکز شهر یزد و برخی خیابان‌های پرتردد شهر راه‌اندازی می‌‌شوند.

عظیمی‌زاده بیان کرد: پارکومترهای هوشمند، خودروها را در خیابان‌های پرتردد با محدودیت زمانی پارک مواجه می‌کند به نحوی که عدم رعایت زمان در نظر گرفته شده برای توقف خودرو، جرائم قانونی به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین از اصلاحات ترافیکی در برخی خیابان‌های یزد در طول ایام نوروز خبر داد و یادآور شد: برخی خیابان‌ها از جمله خیابان امام خمینی (ره) یک‌طرفه و ورود خودرو به خیابان مسجد جامع ممنوع می‌شود.

عظیمی‌زاده عنوان کرد: این اقدام برای کاهش بار ترافیکی در خیابان‌ها پرتردد و منتهی به بافت تاریخی یزد به دلیل استقبال بسیار زیاد مسافران نوروزی، انجام می‌شود و بعد از ایام نوروز،‌ این محدودیت‌ها برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل عدم استفاده شهروندان از تمام ظرفیت زیرگذر مهدیه در ساعت‌هایی از شبانه روز، حجم ترافیک این میدان افزایش می‌یابد که به ناچار و بر اساس عدم امکان اجرای دور برگردان در بلوارهای شهید بهشتی و منتظر قائم به دلیل عرض کم، در این میدان چراغ راهنمایی نصب می‌شود.

عظیمی‌زاده همچنین از نصب سرعت‌گیر در خیابان‌های پرترافیک خبر داد و افزود: این اقدام در بلوار امام جعفر صادق (ع)، حدفاصل میدان مهدیه به خیابان آیت‌الله کاشانی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به زیباسازی شهر یادآور شد: رنگ آمیزی جداول، شست‌وشوی جدول‌ها، پل‌ها و ... ساماندهی درختان در بلوارها و میادین، گل‌کاری و ... از جمله این اقدامات است.

شهردار یزد همچنین از ساماندهی مبادی ورودی شهر از جمله بلوار فقیه خراسانی، جانباز و شهید دشتی در آستانه نوروز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر برنامه‌های متنوعی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اجرا می‌شود، بیان کرد: برپایی سفره‌های هفت‌سین در میادین مهم شهر، ساماندهی پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها و خیابان‌ها و ... از جمله این اقدامات است.

عظیمی‌زاده همچنین از همکاری شهرداری یزد با اداره میراث فرهنگی و ستاد تسهیل سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: برای این منظور در پارک‌ها مکانی برای استقرار چادرها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی نهادهای مختلف و همدلی و همراهی مردم،‌ بتوانیم تعطیلات خوبی برای مردم شهر یزد و مسافران نوروز ایجاد کنیم.

انتهای پیام/2464/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول