اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان خبر داد

ارائه 382 مقاله دانش‏آموزی در بخش انرژی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با اشاره به اهمیت انرژی در زندگی انسان گفت: 382 مقاله دانش‏آموزی در بخش انرژی به دبیرخانه ارائه شده است.

ارائه 382 مقاله دانش‏آموزی در بخش انرژی

فیروز بهلولی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: طرح مقاله‌نویسی با موضوع انرژی در شهرستان زنجان در سطح کشور بی‏نظیر است.

وی به اهمیت توجه به فعالیت تحقیقی در بین دانش‏آموزان اشاره کرد و افزود: تلاش‏های صورت گرفته برای مقاله‏نویسی با موضوع انرژی در این راستا انجام شده است.

*برگزاری همایش بحران مصرف انرژی برای نخستین بار

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان به برگزاری همایش بحران مصرف انرژی اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری این همایش در مقطع ابتدایی برای نخستین بار اجرا می‏شود.

وی با اشاره به گستره فراخوان مقاله‏نویسی در مورد انرژی در شهرستان زنجان، خاطرنشان کرد: این فراخوان در گستره 21 هزار دانش‏آموز زنجانی صورت گرفته است.

بهلولی اولویت پژوهش در مقطع ابتدایی و راهنمایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: هدایت دانش‏آموزان در مسیر فعالیت‏‏های پژوهشی با اولویت مهم در کشور باید صورت گیرد.

* لزوم تحول بنیادین در کتاب‏های درسی با ترویج مقاله‏نویسی

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان تحول بنیادین در کتاب‏های درسی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‏های دانش‏آموزی در راستای تحول در کتاب‏های درسی صورت می‏گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‏های علمی برای دانش‏آموزان حائز اهمیت است، افزود: اثرگذاری برنامه‏ها و فرصت برای حضور در میادین علمی و فرهنگی کشوری و استانی برای دانش‏آموزان حائز اهمیت است.

بهلولی به ضرورت برگزاری همایش انرژی برای دانش‏آموزان اشاره کرد و یادآور شد: موضوع انرژی در جامعه باید برای دانش‏آموزان معرفی شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان ضرورت توجه به انرژی‏های نو در کشور را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دانش‏آموزان به عنوان آینده‏سازان جامعه باید در این مور توجیه شوند.

* مصرف درست انرژی در زندگی موضوع مهم در سبک زندگی

وی به مصرف درست انرژی در زندگی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع از مسائل مهم در سبک زندگی مردم کشور است.

بهلولی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی مردم کشور، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی 35 سوال مطرح کردند که یکی از آن‏ها در مورد مصرف‏گرایی در بین مردم است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان فرهنگ مصرف صحیح انرژی در کشور را مرهون تلاش‏های فرهنگی دانست و یادآور شد: باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.

وی به مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف انرژی در کشور نسبت به کشورهای توسعه‌یافته و دیگر کشور‏ها بالا است.

بهلولی مصرف انرژی کشور را پنج برابر متوسط جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: این حجم مصرف انرژی در حال حاضر اصلاً مناسب نیست.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان به هدف‌گذاری کاهش مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: در افق 1404 باید مصرف انرژی کشور 30 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/73002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول