اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی خبر داد

تولید 86 مقاله ISI در واحد آیت‌الله آملی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: در سال جاری، 86 مقاله ISI در واحد آیت‌الله آملی تولید شده است.

تولید 86 مقاله ISI در واحد آیت‌الله آملی

به گزارش خبرگزاری فارس از سیدمحمد وحدت ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سمینار نانو تکنولوژی در این واحد با اشاره به عملکرد مناسب باشگاه پژوهشگران جوان واحد آیت‌الله آملی اظهار داشت: این باشگاه 74 عضو دارد که یک نفر آن عضو استعداد درخشان (ادب) است.

وی ادامه داد: 11 مقاله ISI، پنج مقاله علمی- پژوهشی، 12 مقاله کنفرانسی و سه مقاله علمی-ترویجی حاصل فعالیت باشگاه پژوهشگران جوان واحد آیت‌الله آملی در سال 1391 است.

وحدت درباره تعداد مقالات تولید شده توسط اساتید این واحد خاطرنشان کرد: مدرسین واحد در این سال تاکنون 86 مقاله ISI، 9 مقاله علمی- پژوهشی، 27 طرح پژوهشی خاتمه یافته و 23 طرح در دست اجرا دارند.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت علمی واحد آیت‌الله آملی در 37 همایش بین‌المللی، 54 همایش ملی و دو همایش منطقه‌ای شرکت داشته و 12 نفر به کنفرانس‌های خارج کشور اعزام شده‌اند.

این مسئول افزود: فعالیت‌های پژوهشی واحد آیت‌الله آملی در سال 91 رشد قابل توجهی داشته است.

عضو هیئت علمی گروه شیمی واحد آیت‌الله آملی گفت: هم‌اکنون 140 آزمایشگاه و کارگاه فعال در واحد آیت‌الله آملی وجود دارد که مورد استفاده دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: این آزمایشگاه‌ها علاوه بر استفاده دانشجویان واحد آیت‌الله آملی، برای انجام تحقیقات و آزمایش‌های محققان و دانشجویان دیگر مؤسسات و مراکز علمی و آموزشی نیز زمینه تحقیق را فراهم کرده است.

وحدت در مورد وضعیت کتابخانه واحد آیت‌الله آملی نیز عنوان کرد: فضای کتابخانه‌ای در حال حاضر به 1460 مترمربع رسیده که در دو ساختمان مجزا برای کتابخانه مرکزی با بنایی به متراژ 1210 مترمربع و کتابخانه تخصصـی دانشکده صنایع غذایـی با فضای 250 مترمربع در حال خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: این کتابخانه‌ها که متصل به کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد بوده، مجهز به سیستم یکپارچه کتابخانه‌ای (سیکا) نیز هست و در این کتابخانه‌ها بیش از 31 هزار جلد کتاب مرجع و غیرمرجع، فارسی و غیرفارسی نگهداری می‌شوند و زمینه اشتراک با 94 مجله فارسی و غیرفارسی نیز در سال 1391 فراهم شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی اذعان داشت: در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات 380 دستگاه رایانه به صورت همزمان در چهار دانشکده و سایت مرکزی و 16 سرور در ساختمان IT موجود است که از پهنای باند شش مگابایت جهت سرویس‌دهی اینترنتی برای دانشجویان و اساتید استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: از جمله نکات قابل توجه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتباط و اتصال شبکه داخلی دانشگاه و فضای گسترده آموزشی از طریق فیبر نوری است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته از سوی این دانشگاه یادآور شد: مهم‌ترین این تفاهم‌نامه‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه با انستیتو پاستور ایران (پژوهشکده شمال کشور)، انجمن گیاهان دارویی کشور و دانشگاه مازندران است.

وحدت با اشاره به اینکه رئیس واحد آیت‌الله آملی از ابتدای ورود خود به دانشگاه با ادبیات جدید پژوهشی وارد شد، ابراز داشت: راه‌اندازی مراکز رشد و شرکت‌های زایشی در جهت تبدیل ایده به محصول، راه‌اندازی مرکز کارآفرینی، کاربردی کردن پژوهش‌ها در جهت حل مشکلات جامعه و راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی از جمله ادبیات و برنامه‌های جدید دانشگاه است.

وحدت درباره اعزام یکی از اعضای هیئت علمی این واحد به کشور آمریکا برای انجام فرصت مطالعاتی گفت: برای نخستین‌بار از تاریخ تأسیس واحد تاکنون یک نفر از اعضای هیئت علمی واحد در سال 1391 برای انجام فرصت مطالعاتی اعزام شده است.

انتهای‌ پیام/86011/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول