اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد

مشارکت 78 درصدی شهروندان سیستان و بلوچستان در انتخابات دور قبل شوراها

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت بیش از 78 درصدی مردم استان در آخرین دوره انتخابات شوراهای اسلامی حاکی از درک واقعیت‌ها توسط مردم به منظور تأثیرگذاری در سرنوشت خود است.

مشارکت 78 درصدی شهروندان سیستان و بلوچستان در انتخابات دور قبل شوراها

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بر اساس آمار موجود و در شرایط کنونی بیش از 3 هزار روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات در استان شناسایی و در 37 شهرستان هم انتخابات شوراهای اسلامی شهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 30 شورای عشایری در استان تشکیل می‌شود، افزود: در انتخابات پیش رو اقدامات مقدماتی از ابتدای سال 91 با پیش‌بینی تعداد تعرفه و برگ رأی و سایر ملزومات مورد نیاز استان آغاز شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر انتخابات در سطح استان، آموزش از مهم‌ترین پارامترهایی بوده است که مورد توجه مسئولان استان قرار گرفته است.

شیخ‌زاده تصریح کرد: در این راستا تاکنون چندین کارگاه آموزشی در تهران (وزارت کشور) و در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شده است و تعدادی از پرسنل فرمانداری‌های تابعه استان برای آموزش به عنوان مدرس آموزشی به وزارت کشور اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآمده از خواست و اراده مردم است بیان داشت: اعضای شوراهای اسلامی که از میان مردم عادی انتخاب می‌شوند، جایگاه آنان از اهمیت ویژه در جامعه برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افراد منتخب در شوراهای اسلامی با آمادگی کامل از مسائل و مشکلات منطقه خود در این عرصه گام نهاده و این همان چیزی است که در اصل یکصد قانون اساسی به آن اشاره شده است.

شیخ‌زاده اضافه کرد: عدم تمرکز اداری و نفوذ دموکراسی به دورترین نقاط روستاهای کشور نشان از ارزش روزافزون جایگاه مردم در اداره سرنوشت‌ آنان دارد و این همان نص صریح قرآن و «امرهم شورا بینهم» است.

وی اذعان داشت: یکی از برکات و ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی، شکل‌گیری نهادی به نام «شوراهای اسلامی» بوده است که نگرش مثبت شهروندان به این مقوله نیز می‌تواند بیش از پیش موجب تقویت آن شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شناخت کمبودها و گام برداشتن برای حل آن از طریق همکاری با مسئولان اجرایی منطقه به نوبه خود می‌تواند میزان پذیرش و نقش آفرینی شوراها توسط شهروندان را مورد ارزیابی قرار دهد.

شیخ‌زاده افزود: تنظیم قوانین به‌روز و کارآمد با توجه به پیچیدگی روزافزون جوامع شهری و توجه به علایق شهروندان با استفاده از دیدگاه‌های آنان در مدیریت شهری می‌تواند نقش شوراهای اسلامی شهرها را دوچندان کند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت بیش از 78 درصدی مردم استان در آخرین دوره انتخابات شوراهای اسلامی که در سال 85 برگزار شد حاکی از درک واقعیت‌ها توسط مردم به منظور تأثیرگذاری در سرنوشت خود است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان به گواهی تاریخ از دیرباز به عنوان مرزدارانی غیور در کنار یکدیگر برای توسعه و عمران منطقه گام برداشته و در تمامی صحنه‌ها به ویژه انتخابات حضوری پر رنگ و تأثیرگذار داشته‌اند.

شیخ‌زاده به مشارکت حداکثری مردم استان در انتخابات گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: عضویت همزمان مردم شیعه و سنی در یک شورا نشان از وحدت و همدلی مردم این خطه از میهن اسلامی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: مردم فهیم سیستان و بلوچستان همچون گذشته و با بصیرت کامل و دشمن‌شکنانه خود و با توجه به شریط حساس کنونی و با تأسی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات، با حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رأی بار دیگر بیعت خود را با آرمان‌های مقام معظم رهبری و اهداف والای نظام به منصه ظهور خواهند گذاشت.

انتهای پیام/75001/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول