اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد

تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حجت‌الاسلام مالک‌اژدر شریفی ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی منطقه‌ای در اهر از تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی با دستور رئیس قوه قضائیه خبر داد.

وی افزود: با آغاز فعالیت این ستاد بر فعالیت‌های انتخاباتی و تخلفات لازم در این زمینه رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در ادامه به مسائل امنیتی آخر سال نیز اشاره کرد و افزود: آمادگی لازم از سوی دادگستری آذربایجان‌شرقی برای برقراری امنیت در چهارشنبه‌سوری و ایام عید با همکاری دستگاه‌های نظامی و انتظامی فراهم شده است.

وی اظهار کرد: در رابطه با چهارشنبه‌سوری قبلاً هماهنگی‌های که با نیروی انتظامی داشتیم، انجام یافته است و تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده مشکل جدی در این زمینه پیش نیاید.

این مقام مسئول همچنین به تأمین امنیت تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: با دستگاه‌های اجرایی و انتظامی هماهنگی‌های متعددی انجام شده است.

وی تاکید کرد: پنجشنبه این هفته نشستی با حضور روسای دادگستری‌ها، دادگاه‌ها و دادستان‌های استان در تبریز خواهیم داشت که در آنجا هماهنگی‌های نهایی انجام خواهد شد که اینها با دستورات قضایی خودشان نیروی انتظامی و مقامات اجرایی را پشتیبانی خواهند کرد تا مشکلی پیش نیاید.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، هدف از برگزاری کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را در راستای تصمیماتی که در شورای پیشگیری از وقوع جرم مرکز استان گرفته شده است اعلام کرد.

وی افزود: در این زمینه استان را منطقه‌بندی کرده‌ایم تا این نشست‌ها و کارگاه‌ها در تمام شهرستان‌ها برگزار شود که نخستین کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی منطقه‌ای با حضور شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و کلیبر در شهرستان اهر برگزار شد و گزارش‌های خود را ارائه دادند.

شریفی، در مورد تأثیر عملی برگزاری اینگونه کارگاه‌ها در جامعه نیز گفت: اولاً مسئولان از آمار و ارقام جرایم آگاه می‌شوند و به اطلاع مردم رسانده می‌شود و وقتی مردم مطلع شدند فلان جرم در جامعه زیاد است به همت مسئولان تمهیداتی اندیشیده می‌شود تا آن جرم کاسته شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، در ارتباط با افزایش پرونده‌های وارده به دادگستری‌های استان آذربایجان‌شرقی افزود: متأسفانه امسال به علت مسائل و حوادث اقتصادی که به مردم فشار آمد تقریباً پرونده‌های وارده اضافه داشتیم ولی این موضوع در کنترل است.

وی تصریح کرد: آن نجابت و شرافتی که در اکثریت قاطع مردم است کمکی بوده در این زمینه که جرایم را کنترل کنیم.

شریفی، تعداد پرونده‌های وارده در ماه به دادگستری‌های استان آذربایجان‌شرقی را 35هزار فقره پرونده و تعداد پرونده‌های مختومه را 36 هزار فقره پرونده اعلام کرد.

به گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، بیشترین جرم در استان آذربایجان‌شرقی مربوط به ایراد ضرب و جرح و دومی مربوط به سرقت تعزیری یا همان سرقت‌های سبک است. 

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول