اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان خبر داد

رتبه 17 کاشان در صادرات کشور/نرخ تک رقمی رشد بیکاری در کاشان

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت اقتصادی و اشتغال شهرستان کاشان در سال گذشته گفت: این شهرستان به مرحله‌ای از رشد رسید که در بین 31 استان کشور موفق به کسب رتبه هفدهم صادرات کشور شد.

رتبه 17 کاشان در صادرات کشور/نرخ تک رقمی رشد بیکاری در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی در شهر نیاسر این شهرستان اظهار داشت: صادرات شهرستان کاشان در هفت ماه ابتدای سال جاری به اندازه کل صادرات سال گذشته بوده که در این میان صنعت فرش، عرقیات و گلاب و قطعات خودرو از عمده‌ترین صادرات این شهرستان به شمار می‌رود.

وی همچنین وضعیت اشتغال شهرستان کاشان را نسبت به سال‌های گذشته رضایت‌بخش خواند و گفت: با وجود همه چالش‌ها، تحریم‌ها، تهدیدها و کمبود مواد اولیه و نیز هر چند که برخی از کارخانجات شهرستان تعداد معدودی از کارگران خود را تعدیل کردند، اما هیچ‌ یک از کارخانجات شهرستان تعطیل نیستند و همه صنایع به مانند سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گفته وی، وضعیت صنایع در شهرستان کاشان به قدری رضایت‌بخش است که حتی سه کارخانه بزرگ و بحران‌زده ریسندگی و بافندگی و نساجی کاشان ضمن برطرف کردن مشکلات خود، در 6 ماهه دوم سال جاری بیش از 157 نیروی جدید جذب کرده است؛ ضمن اینکه در حال حاضر وضعیت کارخانه مخمل‌بافی کاشان در حد نرمال است.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان در مورد وضعیت اشتغال این شهرستان بیان داشت: در حال حاضر رشد نرخ بیکاری در شهرستان کاشان تک رقمی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تدابیر و اقدامات دولت نهم و دهم باعث شد تا نقشه دشمن برای رسیدن به آرزوهایش نقش بر آب شود، عنوان کرد: مسئولان اگر برای اداره کشور تدبیر نداشتند، امروز شاهد لطمات و خسارات سنگین‌تری به ویژه در بخش حمل و نقل کشور بودیم.

جوادی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد مصرف بنزین و نفت سفید کشور از خارج کشور تأمین می‌شد، اما با تدابیری که طی هشت سال گذشته انجام شد با ایجاد و توسعه 12 پالایشگاه کشور در زمینه بنزین و نفت سفید خودکفا و بی‌نیاز از واردات این دو فرآورده نفتی از خارج از کشور شد.

وی، ساماندهی مصرف سوخت با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را یکی دیگر از راهکارهای دولت طی هشت سال گذشته برای بی‌نیازی کشور از واردات بنزین و نفت سفید دانست و افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، مصرف انرژی نیز در کشور به شدت کاهش یافت.

معاون استاندار اصفهان در ادامه ارتقای حامد منیری بخشدار سابق نیاسر بعد از 30 ماه فعالیت در این حوزه به فرمانداری شهرستان سمیرم را افتخاری برای مردم منطقه کاشان و بخش نیاسر قلمداد کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم منیری در بخشداری نیاسر مجوز دریافت برگزاری دو نماز جمعه برای مشهد اردهال و شهر نیاسر بود.

جوادی همچنین ارتقای ساختار مدیریت مشهد اردهال، مجوز برگزاری نماز جمعه و ثبت جهانی مراسم قالیشویان مشهد اردهال را از مهم‌ترین اقدامات دوران خدمت بخشدار سابق نیاسر دانست.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات حامد منیری بخشدار سابق نیاسر و محمد رضوان‌نژاد، سرپرست موقت بخشداری نیاسر، سید حسین رضوی را بعنوان بخشدار جدید نیاسر معرفی کرد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول