اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری:

نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری 10.7 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری این استان را 10.7 درصد اعلام کرد.

نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری 10.7 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: صنعت در ایجاد اشتغال و رشد و تحول استان نقش موثری دارد.

وی افزود: در طول چند سال اخیر، صنعت استان روند رو به رشدی را در پیش داشته است و احداث و راه‌اندازی صنایع بزرگی از جمله کارخانجات ورق خودرو، صنایع فولاد و پتروشیمی لردگان و کارخانه‌های سیمان گواه این مدعاست.

فروزنده نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری را 10.7 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در مقایسه با نرخ بیکاری کشور در 9 ماه ابتدای امسال که 12.1 درصد اعلام شده، کمتر است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال 90 نرخ بیکاری استان 13.3 درصد بوده؛ در حالی که در همین مدت نرخ بیکاری کشور 12.3 درصد اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه 9 ماه سال 91 با مدت مشابه آن در سال گذشته نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری یک درصد کاهش داشته که این مسئله در نتیجه رشد صنعت استان محقق شده است.

فروزنده تعامل و همکاری بانک‌‎های عامل استان را لازمه رشد صنعت در استان دانست و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی استان همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات از محل منابع داخلی و سایر منابع موجب تسهیل در تولید خواهد بود که این مسئله در ایجاد اشتغال استان در سال آینده نیز موثر است.

وی عملکرد بخش تولید را مطلوب دانست و تصریح کرد: در ابتدای سال بخش تولید نتوانست با وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور خود را تطبیق دهد، اما با اعتماد به نفس و افزایش آگاهی به سرعت به اوضاع خود سر و سامان بخشید و اکنون با قدرت در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.

این مسئول خواهان تسریع در روند پرداخت حقوق و مزایای کارگران و کارمندان بخش‌های تولید و صنعت شد و تصریح کرد: کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که تعداد کارکنان و کارگران بیشتری دارند باید حمایت شوند تا نیاز مالی آنها در پرداخت حقوق کارگران برطرف شده و چرخه تولید پرتوان به حرکت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/68006/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول