اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

نباید در جامعه مهندسی بیکاری وجود داشته باشد

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد با بیان اینکه مهندسی حرفه‌ای است که موجبات رفاه و آسایش انسان را فراهم کرده است، گفت: نباید در جامعه مهندسی بیکاری وجود داشته باشد.

نباید در جامعه مهندسی بیکاری وجود داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان صبح امروز در همایش گرامیداشت روز مهندس اظهار داشت: در همه شئون زندگی، مهندسی یا مستقیما تاثیرگذار است یا زمینه‌ساز؛ از فعالیت‎هایی که ممکن است در اعماق زمین اقیانوس‎ها شکل بگیرد تا کهکشان‎ها حضور مهندس را احساس می‎کنیم.

پژمان از مهندسان خواست اهمیت کار خود را بیشتر از پیش درک کنند و افزود: مردم کار مهندسی را مساوی با یک کار باکیفیت می‎دانند.

شهردار مشهد با بیان اینکه همیشه کار مهندسی مترادف با پدید آوردن خیرات و نعمات برای انسان است، اظهار داشت: اقتصادی بودن به عنوان یک رکن کاری مهندسی شناخته می‎شود؛ اگر ما می‎خواهیم بزرگ داشته شویم،باید کاری بزرگ انجام دهیم.

وی با اشاره به انتظاراتی که از جامعه مهندسی وجود دارد گفت: از مهندسین دانش کافی و کار علمی توقع است و جامعه مهندسی ما به اندازه کافی باید آگاهی داشته باشد تا از قافله توسعه علمی عقب نماند.

پژمان ادامه داد: اگر در جامعه افرادی با کمی دانش و یا سهل‌انگاری در استفاده کمتر از ظرفیت علمی خود، اقداماتی صورت داده‌اند که به اعتبار جامعه مهندسی آسیب‌زده است، باید مهندسین آنها را کنار زده و از اعتمادی که مردم به آنها داشته‎اند نگهداری کنند. 

وی مهندسین را خطاب قرار داد و گفت: مردم شما را در حد معجزه‌گر می‎شناسند و می‎خواهند که همه بن بست‎ها را بشناسید، باز کنید و راه پیش پای مردم بگذارید.

شهردار مشهد به بحث تحریم اشاره کرد و افزود: تحریم‎های دشمنان در همه عرصه‎ها به جامعه تحمیل شده است و مهندسین باید در صف اول مبارزه با آنها قرار بگیرند.

پژمان از نظامات مهندسی خواست که بین اعضایشان انسجام بیشتری برقرار کنند و با تاکید به مسئله رفاه و اشتغال در جامعه مهندسین ادامه داد: باید برای رفاه و اشتغال این جامعه کاری کرد، نباید در میان مهندسان بیکاری وجود داشته باشد.

وی افزود: با تربیت نیروی انسانی جدید در دانشگاه‎های ما وقت آن رسیده است که به فکر صدور مهندس به کشورهای منطقه باشیم و اگر در داخل کشور برای این نسل جدید کار آنچنانی نبود، این پتانسیل را صادر کنیم.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول