اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

کاهش نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت: نرخ بیکاری پائیز سال جاری در خراسان‌رضوی نسبت به فصل گذشته کاهش داشته است و از 8.4 درصد به 7.9درصد رسیده است.

کاهش نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی

هادی ذاکری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد، ضمن اشاره به انتشار نشریه گزیده شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خراسان‌رضوی اظهار کرد: اطلاعات این نشریه در پایان هر فصل از سوی دفتر آمار و اطلاعات استانداری و با همکاری 56 دستگاه اجرایی جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: نشریه گزیده شاخص‌های پائیز 91 حاوی اطلاعاتی است که بر روی صفحه الکترونیکی استانداری به نشانی http:\\ amar.khorasan.ir برای عموم علاقمندان قابل مشاهده و دسترسی است.

ذاکری با اشاره به آمارهای منتشر شده در این نشریه بیان کرد: در سه ماهه سوم سال جاری تعداد ازدواج ثبت شده در خراسان‌رضوی 18 هزار و 882 مورد بوده که نسبت به فصل گذشته حدود 1.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: در این مدت 3 هزار و 583 مورد طلاق رخ داده که 8.7 درصد نسبت به فصل گذشته کاهش داشته است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد:‌ تعداد خانوارهای مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی حدود 9 هزار و 746 خانوار و مستمری‌بگیران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را 295 هزار و 477 نفر است.

ذاکری خاطرنشان کرد: تعداد مسافر جابه‌جا شده به وسیله حمل‌و‌نقل جاده‌ای 6 هزار و 421 هزارنفر و تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات راه‌آهن  3هزار و 320 هزارنفر در خراسان‌رضوی بوده که به ترتیب 9 درصد کاهش و 5.6 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در سه ماهه پائیز سال جاری حدود 20 درصد کاهش تعداد مسافر جابه‌جا شده در پروازهای داخلی و همچنین 31 درصد کاهش تعداد مسافران پروازهای بین المللی در خراسان‌رضوی رخ داده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: نرخ بیکاری خراسان‌رضوی در پاییز سال جاری حدود  7.9 درصد بوده و نرخ مشارکت اقتصادی در این مدت، 42.5 درصد اعلام شده است.

ذاکری اظهار کرد:  میزان مصرف بنزین موتور درپاییز سال جاری نسبت به فصل گذشته حدود 9.5 درصد کاهش داشته که نسبت به فصل مشابه در سال گذشته حدود شش درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: میزان ارزش سهام و حق تقدم معامله شده در تالار بورس اوراق بهادار در پاییز سال جاری نسبت به فصل گذشته حدود 190 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 145 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/70018/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول