اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اقتدار علمی ایران استکبار را به حیرت وا داشته است/ توسعه فناوری‌ها با قدرت بومی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اقتدار علمی ایران اسلامی ما در تمام حوزه‌ها دشمنان را به چالش واقعی و حیرت عمومی وا داشته است.

اقتدار علمی ایران استکبار را به حیرت وا داشته است/ توسعه فناوری‌ها با قدرت بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در همایش ملی روش‌شناسی در مطالعات میان رشته‌ای که در سرعین برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در 34 سال گذشته پیشرفت محیرالعقولی در حوزه پیشرفت علم و فناوری‌ها داشته به طوری که این پیشرفت‌ها در 100 سال اخیر بی‌نظیر است.

وی افزود: در این بین آنچه دشمنان را متعجب کرده اینکه این پیشرفت‌ها در اوج تحریم و با تکیه بر نیروهای بومی حاصل شده که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد ایران تحریم شده بتواند به ماهواره، تجهیزات علوم هسته‌ای، ربات‌های پیشرفته و دیگر دانش‌های روز دست یابد.

نیکزاد با اشاره به  ارزش علوم اسلامی و مادر بودن این رشته در بین  رشته‌های علوم، ابراز داشت: علوم اسلامی باب تمام علوم است و با هم‌افزایی در این حوزه می توانیم سبب رشد و شکوفایی علم در تمام مقاطع در سطح جهان باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه وضعیت فعالیت‌های علمی در 34سال گذشته در کشور و استان افزود: در حال حاضر حدود 72 هزار و 500 دانشجو در سطح استان مشغول تحصیل هستند که نزدیک به 26 هزار نفر آن دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند.

استاندار ادامه داد: اگر وضعیت موجود با 30 سال گذشته مقایسه شود توفیقات به دست آمده و پیشرفت‌های علمی شایانی که به برکت انقلاب و خون پاک شهیدان در این زمینه داریم کاملاً قابل لمس است.

نیکزاد همچنین به احداث ساختمان پیام نور واحد سرعین به متراژ 2 هزار و 350 متر اشاره کرد و افزود: از کسانی که زمین مورد نیاز این بنا را که سبب پیشرفت شهر در زمینه علم است، اهدا کردند تقدیر می‌کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل نیز در این مراسم از برگزاری این همایش در 9 محور یاد کرد و گفت: این همایش به مدت دو روز با حضور دانشجویان و اساتید مطرح کشور برگزار می‌شود.

ولی‌الله خوش‌طینت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت دانشگاه پیام نور استان اردبیل ابراز داشت: در حوزه‌های عمرانی 52 طرح در سطح استان در حال انجام داریم که تا کنون برای آنها تا 6 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علم‌الهدی دبیر علمی همایش ملی روش‌شناسی در مطالعات میان رشته‌ای در حوزه علوم سیاسی و آخوندی معاون فن‌آوری و پژوهش دانشگاه پیام نور کشور نیز در سخنان جداگانه‌ای به تشریح اهداف برگزاری این همایش و بستر‌سازی‌های انجام یافته در سطح دانشگاه پیام نور کشور برای تحصیل دانشجویان و سوق دادن آنها به امر پژوهش پرداختند.

انتهای پیام/62005/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول