اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور واکنش در شرایط اضطراری در پارس جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: چهارمین مانور واکنش در شرایط اضطراری در پارس جنوبی برگزار شد.

مانور واکنش در شرایط اضطراری در پارس جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی عصر امروز در چهارمین مانور واکنش در شرایط اضطراری در پارس جنوبی اظهار داشت: رعایت مسایل زیست محیطی و ایمنی در مناطق عملیاتی امری لازم و ضروری است و باید در این راستا تلاش بیشتری شود.

محمد مسعودنیا با بیان اینکه این رزمایش با موضوع نشت میعانات گازی به همراه آلودگی زیست محیطی برگزار شده است، ادامه داد: هدف از برگزاری این رزمایش، سنجش آمادگی گروه‌های عملیاتی شامل آتش‌نشانی و تیم امداد و نجات، ایمنی و محیط زیست، بهره‌برداری، کلینیک، حراست، گروه‌های پشتیبانی تعمیرات و تیم تنظیفات صنعتی در زمان مواجهه با شرایط اضطراری بوده است.

رئیس ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه چهارم با بیان اینکه این چهارمین مانوری است که مطابق برنامه رزمایش‌های پدافند غیر عامل مجتمع و شرکت ملی گاز ایران در سال جاری در پالایشگاه چهارم برگزار شده است، خاطرنشان کرد: به‌دلیل نشت میعانات گازی در اثر پارگی گسکت که علاوه بر پخش مواد مایع قابل اشتعال در محوطه واحدهای عملیاتی باعث تشکیل ابر گاز سمی و آلودگی محیط زیستی شد که نیروهای امداد و گروه بهره‌برداری به موقع توانستند با قطع جریان و افت فشار از هدررفت تولید و گسترش ابعاد حادثه جلوگیری کنند.

مسعودنیا گفت: همچنین دراین مانور توانایی و قابلیت‌های گروه‌های پشتیبانی از جمله واحد حمل و نقل و سرویس‌های تعمیراتی پالایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی یکی از ویژگی‌های این رزمایش را پرداختن به جنبه زیست محیطی دانست و افزود: پیگیری رفع آلودگی زیست محیطی توسط همکاران در واحد محیط زیست و انجام اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیم‌های رفع آلودگی تنظیفات صنعتی در این زمینه از جمله ویژگی‌های این رزمایش بود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در سال جاری چهار رزمایش مدیریت بحران در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی شده بود که سومین مانور در آبان‌ماه و همزمان با هفته پدافند غیرعامل با محوریت پالایشگاه چهارم در سطح منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس و به صورت سراسری صورت پذیرفت.

انتهای پیام/2451/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول