اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان خبر داد

برگزاری مانور سراسری امداد و نجات در زنجان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان با اشاره به برنامه‏ریزی لازم برای برگزاری مانور سراسری در استان گفت: مانور سراسری امداد و نجات در زنجان برگزار می شود.

برگزاری مانور سراسری امداد و نجات در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مسیح‌الله سلطانی بعدازظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان زنجان، اظهار کرد: هماهنگی‏های لازم برای برگزاری مانور مشترک کشوری در همه استان فراهم شده است.

وی به زمان برگزاری این مانور اشاره کرد و افزود: زمان دقیق این مانور سراسری مشخص نشده است و در آینده نزدیک با هماهنگی لازم اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان به اهمیت برگزاری این مانور اشاره کرد و گفت: اجرای این مانور به صورت سراسری در استان دارای اهمیت بسیاری است.

وی برگزاری این مانور را موجب آمادگی لازم برای مواجه با حوادث دانست و یادآور شد: برگزاری مانور امداد و نجات برای آمادگی نیروها در زمان بروز حوادث بسیار راهگشا است.

سلطانی شبیه‏سازی شرایط امداد و نجات را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرایط مختلف در زمان امداد و نجات در زمان و مکان تعیین شده صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان برگزاری مانورهای امداد و نجات را حائز اهمیت دانست و گفت: اثربخشی این مانورها قابل توجه است.

 

* افزایش مهارت و تجربه مهم‌ترین دستاورد مانور است

وی تبادل تجربیات و افزایش مهارت برای مواجهه با بلایای طبیعی را مورد تاکید قرار داد و یادآو شد: افزایش مهارت و تجربه مهم‌ترین دستاورد این مانورها است.

سلطانی تعامل بین‌بخشی در دستگاه‏های اجرایی استان و شهرستان را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: تعامل دستگاه‏ها در مواجه با بلایای طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان ارزیابی عملکرد دستگاه‏های اجرایی شهرستان زنجان را مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور در برگزاری مانور و تعامل دستگاه‏ها در ارزیابی آن‏ها مهم است.

 

* شبیه‏سازی زلزله بالای 6 ریشتر

وی از شبیه‏سازی زلزله بالای شش ریشتر را در این مانور خبر داد و اظهار داشت: مواجهه با شرایط حاکم بر وقوع زلزله دارای اهمیت است.

سلطانی مواجهه با شرایط یخبندان و بارش شدید برف و باران در محورهای مواصلاتی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در مانور برنامه‏ریزی شده مقابله با حوادث جاده‏ای تمرین خواهد شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان با تاکید بر مقابله با حوادثی که استان زنجان با آن مواجه است، افزود: همه این موارد در اجرای مانور در نظر گرفته شده است.

وی به حوادث در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری مانور با تخریب واحدهای مسکونی روستایی و مسدود شدن راه‏های ارتباطی آن مورد تاکید قرار دارد.

سلطانی کمک به مجروحین و آمادگی برای مقابله با حوادث را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در مانورهای برنامه‏ریزی شده این موارد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/73002/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول