اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت خراسان‌رضوی خبر داد

تعطیلی 68 امکنه در مشهد به دلیل تخلفات بهداشتی

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای اسفندماه سال جاری، 68 امکنه در مشهد به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شده است.

تعطیلی 68 امکنه در مشهد به دلیل تخلفات بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یوسف‌علی پزشک عصر امروز در نشست خبری ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از یک اسفند ماه تا نیمه فروردین ماه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح از ابتدای اسفندماه سال جاری 13 هزار و 521 بازدید انجام گرفته است که از آنها تعداد 400 مورد به دادگاه معرفی شده است که از این تعداد 68 مورد به تعطیلی مکان عمومی منجر شده است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی ادامه داد: تعداد 63 باب از این واحدهای تعطیل شده مربوط به مراکزی است که در آن تهیه و توزیع غذا را انجام می‌داده‌اند و بقیه آنها مربوط به اماکنی مانند هتل و یا مسافرخانه بوده است.

پزشک با بیان اینکه بخشی از ماموریت حرفه‌ای نیروهای بهداشت محیط مبارزه با مواد غذایی فاسد است خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال جاری نیروهای بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی، 17 تن مواد غذایی فاسد را کشف و معدوم کرده‌اند.

وی ادامه داد: به طور کلی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد 33 تیم نظارتی وجود دارد که 9 عدد آنها در مشهد مستقر هستند تا آب شرب، محیط، مواد غذایی و سایر فاکتورهای بهداشت محیط و حرفه‌ای را مورد بررسی قرار دهند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی در ارتباط با اقدامات آموزشی بهداشتی که مرکز بهداشت خراسان برای افراد به ویژه زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در نظر گرفته شده است اظهار کرد: 100 هزار کتابچه آموزشی با عنوان پیک سلامت در مرکز بهداشت خراسان‌رضوی چاپ شده است که در ورودی‌های شهر پخش می‌شود.

پزشک ادامه داد: همچنین در کمپ‌های مسافرتی با توجه به سوابق سال گذشته تیم‌های ویژه‌ای مستقر شده‌اند که به مشکلات آب آشامیدنی، مواد غذایی، ایمنی مواد مصرفی، بهداشت محیط و دیگر مقوله‌هایی مانند این رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان طرقبه و شاندیز برای استان خراسان‌رضوی یک منطقه حساس گردشگری به حساب می‌آید بیان کرد: در این شهرستان برنامه‌های ویژه‌ای با نصب بنر و قرار دادن جزوات آموزشی در دسترس عموم در راستای آموزش اصول اولیه بهداشت به افراد پیگیری می‌شود و با توجه به حساسیت این منطقه تیم‌های ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات در این شهرستان مستقر شده‌اند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با بیان اینکه در مراکز بهداشت شهرستان مشهد ارائه خدمات به صورت دائمی است. تاکید کرد: تزریق واکسن‌های عادی نوزادان و سایر گروه‌های سنی، واکسن هاری و آزمایشات عقد و عروسی در مراکز بهداشت اصلی پنج گانه مشهد و 30 خانه بهداشت دیگر از تاریخ 29 اسفند تا پنج فروردین مانند تمام مواقع دیگر سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/70010/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول