اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان ـ 40

اسماعیلی: تخلفات تصادفی لزوماً نباید منجر به مجازات حبس شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با بیان اینکه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی باید سرلوحه برنامه‌های دستگاه قضایی باشد گفت: تخلفات تصادفی و اختلافات ملکی لزوماً نباید منجر به مجازات حبس شود.

اسماعیلی: تخلفات تصادفی لزوماً نباید منجر به مجازات حبس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز در جلسه با قضات و مسئولان قضایی که در دادگستری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: استقلال قوه قضائیه و سلامت قضایی مطالبه و خواسته ریاست قوه قضائیه است.

وی مجموعه قضایی شهرستان گنبدکاووس را مجموعه موفقی ارزیابی کرد و با تاکید بر استمرار این توفیقات یادآور شد: رسیدگی‌های قضایی و پزشکی قانونی و امور زندان‌ها باید مبتنی بر اصول علمی و قابل دفاع،‌ متقن و قابل ارائه به بخش‌های جامعه باشد.

 رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ادامه داد: باید به وظایف قانونی به عنوان یک مجموعه نگاه کنیم و کثرت پرونده‌ها و مراجعین و جمعیت باعث نشود از وظایف و اهداف مقدس رسیدگی‌ها باز بمانیم.

در حل و فصل دعاوی نباید دچار روزمرگی شویم

اسماعیلی افزود: در حل و فصل دعاوی نباید دچار روزمرگی شویم و قضات باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق انجام دهند.

وی در خصوص کاهش جمعیت کیفری نیز تاکید کرد: امروز بنای قوه قضائیه بر استفاده حداقلی از مجازات حبس است.

تخلفات تصادفات، اختلافات ملکی لزوماً نباید منجر به مجازات حبس شود

رئیس سازمان زندان‌های و  اقدامات تامینی و تربیتی در عین حال تصریح کرد: برخورد قاطع با کسانی که جرائم خشن و سازمان‌یافته انجام می‌دهند و متعرض به نوامیس مردم هستند و جرائم اقتصادی سازمان‌یافته انجام می‌دهند، سیاست قوه قضائیه است.

اسماعیلی با اشاره به موارد تصادفات، اختلافات ملکی و تخلفات خرد گفت: این تخلفات لزوماً نباید منجر به مجازات حبس شود و شوراهای حل اختلاف باید در خصوص حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تلاش بیشتری داشته باشند.

گفتنی است غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور صبح روز گذشته به همراه رئیس قوه قضائیه با هدف بررسی مشکلات قضایی مردم و دیدار با قضات و کارکنان دادگستری کل استان گلستان به همراه یک هیئت عالی‌رتبه قضایی وارد گرگان شد.

انتهای پیام/2307/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول