اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

تخلفات اداری نباید در شعبات کیفری رسیدگی شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: نباید پرونده تخلفات اداری در شعبات کیفری مورد بررسی قرار گیرد و یا بخواهند حکمی از طریق دادستانی برای آن صادر کنند.

تخلفات اداری نباید در شعبات کیفری رسیدگی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس دیوان عدالت اداری برگزار شد، اظهار داشت: همه ما به استقلال دستگاه قضایی و حساسیت کار این قوه در برقراری عدالت و اجرای حکم بر اساس قانون معتقدیم ولی امیدواریم راه‌اندازی دفتر دیوان عدالت اداری سبب شود تا مشکلات و برخی موانع پیش‌روی دستگاه‌های اجرایی که در دستگا‌ه‌های قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد از طریق دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر تشکیل نشدن دفتر دیوان عدالت اداری در این استان شاهد رسیدگی به شکایات از شهرداری و سایر دستگاه‌ها و شورای استان در سایر نهادهای زیر‌مجموعه دادگستری بودیم در حالی که صراحت قانونی است که به تخلفات دستگاه‌های اجرایی باید دیوان عدالت اداری رسیدگی کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این دفتر علاوه بر ارجاع پرونده‌ها به دیوان، زمینه برای ریسک مدیران نیز فراهم آید تا آنها بدون ترس و واهمه از صدور احکام در محاکم قضایی بتوانند کارهای خود را با قدرت و توانمندی انجام دهند.

پیرموذن ریسک مدیریتی را ضروری اعلام کرد و گفت: اینکه یک مدیر با نشان خدمت در عرصه کارگزاری آماده شود شایسته است اما در این شایستگی باید مدیر از انجام کارهای بزرگ نهراسد و ریسک احتمالی آن را بپذیرد.

وی دیوان عدالت اداری را یکی از مجموعه‌های کار‌آمد در برطرف کردن مشکلات و همراهی مدیران در کاهش تخلفات احتمالی اعلام کرد و افزود: امیدواریم با تشکیل جلسات مستمر در این باب پرونده‌های ورودی به حداقل رسیده و شاهد کمترین نارسایی در این حوزه باشیم.

وفاق مسئولان اردبیل آسیب‌ها را به حداقل رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز با ابراز خرسندی از افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در این استان بیان داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری همه مسئولان در این استان با صفا و همدلی در خدمت مردم هستند و با هدایت و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان اتحاد برای کار و انجام مسئولیت در این استان موج می‌زند.

غلامرضا رضایی عنوان کرد: دشمنان در صدد ایجاد تفرقه، رکود و یاس و ناامیدی هستند تا از این طریق به انقلاب اسلامی ضربه بزنند در حالی که از این اصل غفلت کرده‌اند که ولایت‌مداری و همراهی این ملت با آرمان‌های نظام جاودانه و ماندگار است.

وی ادامه داد: با این همدلی‌ها می‌توان توطئه دشمن را نقش بر آب کرد و فضای آرامی را در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و قضایی به وجود آورد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پایان اذعان داشت: استان اردبیل به عنوان یکی از شاخص‌ترین استان‌ها در برقراری امنیت و آرامش کمترین جرایم و بزه‌ها را شاهد است به طوری که ما مشکل حادی را در این استان شاهد و ناظر نیستیم.

انتهای پیام/62007/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول