اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح نوروزی پلیس صورت می‌گیرد

کنترل تخلفات رانندگی با 20 دوربین در جاده‌های کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: 20 دستگاه دوربین در طرح نوروزی جاده‌های استان کرمان تخلفات رانندگان را کنترل و ثبت می‌کنند.

کنترل تخلفات رانندگی با 20 دوربین در جاده‌های کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد حجت‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس راه استان کرمان از 24 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 17 فروردین سال 92 ادامه دارد.

وی افزود: پلیس راه استان کرمان با تمام تجهیزات و امکانات از جمله استفاده از دوربین‌های سرعت‌سنج و استفاده از تمام نیروهای مجرب برای برخورد با تخلفاتی که امنیت عمومی را به خطر می‌اندازد، آمادگی لازم را دارد.

حجت‌آبادی با بیان اینکه امیدواریم امسال با همکاری مردم و رعایت قوانین از سوی رانندگان بتوانیم مانند سال قبل رتبه اول در زمینه کاهش کشته را در کشور حفظ کنیم، ابراز داشت: در راستای اجرای طرح نوروزی با کسانی که ایمنی مردم را در جاده‌ها به خطر بیندازند به شدت برخورد و وسیله‌ نقلیه‌ متخلف توقیف می‌شود.

وی تصریح کرد: ما با همکاری دیگر دستگاه‌های همکار خود مناطق حادثه‌خیز استان کرمان را شناسایی کردیم و این نقاط توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با نصب تابلو و علائم، آشکارسازی می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمان بیان کرد: طی اجرای طرح اقداماتی از قبیل همکاری در راستای رفع نقص خودروهای در جاده مانده را داریم که پلیس از امکانات خود در این زمینه استفاده و اگر نتوانست از سازمان‌های تعمیر خودرو مانند سایپا و ایران خودرو برای رفع نقص وسایل نقلیه کمک می‌گیرد.

حجت‌آبادی گفت: عبور و مرور کامیون با حمل محموله‌های ترافیکی از آغاز تا پایان این طرح در جاده‌های برون‌ شهری ممنوع است و در اجرای طرح نوروزی از 200 دستگاه خودروی گشت نامحسوس در جاده‌های استان کرمان استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در روز 13 فروردین ماه برخی از مسیرها از جمله هفت‌باغ و کوهپایه از ساعت 14 بعد از ظهر به منظور کاهش حجم ترافیک یک طرفه و در هر دو مسیر، فقط برگشت به سمت کرمان آزاد است.

وی با اشاره به اینکه طی اجرای طرح نوروزی تردد موتورسیکلت در جاده‌های اصلی و پر رفت و آمد استان ممنوع است، بیان کرد: با راکبان موتورسیکلت‌های متخلف برخورد شدید می‌شود.

حجت‌آبادی افزود: برای جلوگیری از خسارت‌ها و اختلال در عبور و مرور خودروها در جاده‌های استان کرمان هماهنگی لازم با اداره کل هواشناسی برای پیش‌بینی و اعلام وضع هوای استان انجام شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمان عنوان کرد: نیروهای پلیس به صورت نامحسوس در اتوبوس‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی حضور دارند و تمام تخلفات را ثبت می‌کنند و به نخستین پلیس راه گزارش و با فرد متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی جاده‌های استان کرمان 20 دستگاه دوربین کنترل تخلفات رانندگان را ثبت می‌کنند، گفت: 100 نفر افسر وظیفه با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس در طرح نوروزی به پلیس راه استان کرمان اضافه می‌شوند تا بتوانیم بهتر به مردم ارائه خدمت دهیم.

حجت‌آبادی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات به دلیل عجله‌ رانندگان اتفاق می‌افتد گفت: رانندگان برای ایمنی خود و خانواده با دقت، صبر، حوصله، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز حرکت کنند.

انتهای پیام/80018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول