اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی:

چهار ایستگاه مطالعاتی در ارومیه راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: چهار ایستگاه مطالعاتی در چهار نقطه متفاوت ارومیه راه‌اندازی شد.

چهار ایستگاه مطالعاتی در ارومیه راه‌اندازی شد

  به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سمیه کارگرنژاد امروز در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری فارس شعبه آذربایجان غربی که در سالن جلسات این خبرگزاری برپا شد، اظهار داشت: این ایستگاه‌ها در فرودگاه، شهرداری، بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان فاطمیه با هدف تسهیل دسترسی مردم به کتب مختلف راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مورد اشاره از اجرای طرح مذکور استقبال کرده‌اند بنابراین ایستگاه‌های فوق در این مجموعه‌ها راه‌اندازی شد به طوری که در سال آینده در اداره پست نیز ایستگاه مطالعاتی راه‌اندازی می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح در سایر شهرستان‌های استان نیز اقدام می‌شود به طوری که با وجود هزینه‌بر بودن این برنامه‌ها تلاش می‌شود در سال آینده حداقل در شهرستان‌های بزرگ ایستگاه مطالعاتی برپا شود.

کارگرنژاد به وجود دو هزار و 800 کتاب در این ایستگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در بیمارستان امام خمینی (ره) تاکنون بیش از یک هزار و 409 جلد کتاب به امانت رفته است تا جایی که می‌توان گفت بیشترین استقبال از این طرح در بیمارستان امام خمینی (ره) به عمل آمده چرا که کتاب‌های متنوع‌تری در این مکان فراهم شده است.

مدیر اداره روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سراسر کشور 142 ایستگاه افتتاح شده است که پیش‌بینی می‌شود روند اجرای طرح ادامه پیدا کند و با همراهی عموم مردم و استقبال اقشار مختلف جامعه مواجه شود تا سال آینده این تعداد به یک هزار ایستگاه رسیده و در جای جای شهرهای کشورمان امکان دسترسی به کتب فراهم شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی با حجم اندک و جذاب در این مراکز گنجانده شده است، بیان داشت: کتبی که در دسترس عموم مردم قرار داده‌ایم حداکثر 100 صفحه هستند تا افراد علاقه‌مند بتوانند در مدت زمان کوتاهی کتاب مورد نظر خود را مطالعه کرده و از آن نتیجه‌گیری کنند مضاف بر اینکه سلایق و نیازهای مختلف افراد در انتخاب این کتاب‌ها لحاظ شده است.

کارگرنژاد با اشاره به فراهم شدن امکان خریداری کتاب از این ایستگاه‌ها، افزود: کسانی که کتابی را برای مطالعه کردن انتخاب می‌کنند می‌توانند حداکثر تا دو هفته آن را مطالعه کرده و برگردانند یا اینکه مبلغی به میزان دو هزار تومان را پرداخت کرده و کتاب مورد علاقه را از آن خود کنند.

وی مبنای اجرای این طرح را اعتماد به مخاطبان دانست و اظهار داشت: در این طرح مخاطبان خود بر عملکرد خود نظارت می‌کنند به طوری که بعد از امانت بردن کتاب با احساس مسئولیتی که در وجودشان است نسبت به تحویل کتاب بعد از مطالعه مبادرت می‌کنند و هیچ‌گونه اجبار و ناظری در این زمینه تعریف نشده است.

مدیر اداره روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی به اجرای طرح کتاب من در راستای جذب مردم به سوی مطالعه کردن اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که به یک کتاب نیاز دارند ولی از یافتن آن و رفع نیاز خود ناتوان هستند می‌توانند در سامانه‌ای که در این راستا تعریف شده است نسبت به درخواست کتاب مورد نظر خود اقدام کنند تا در مدت زمانی نه چندان طولانی این کتاب تهیه شده و به کتابخانه برای دسترسی افراد مختلف ارسال شود.

وی همکاری رسانه‌های جمعی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه کردن در جامعه را خواستار شد و اظهار داشت: چنانچه تعامل دوسویه بین مسئولان و کتابداران شکل بگیرد، آن ها نقدها و پیشنهادهای خود را مطرح کنند به طور قطع زودتر می‌توان به چشم‌انداز مورد نظر دست پیدا کرد.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول