اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

رسانه‌ها و خیرین دو بازوی توانمند حمایت از نخبگان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ها و خیرین را دو بازوی توانمند برای حمایت از نخبگان دانست و از آنها خواست استعدادهای برتر تحصیلی و نخبگان را تنها نگذارند.

رسانه‌ها و خیرین دو بازوی توانمند حمایت از نخبگان

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از استعدادهای ناب در عرصه‌های مختلف است، اظهار داشت: این استعدادها در همه نقاط استان چه برخوردار و چه غیربرخوردار پراکنده‌اند و نمی‌توان گفت همه در یک نقطه خاص جمع شده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه وظیفه حمایت از نخبگان را تنها بر عهده یک دستگاه و یا نهاد خاص ندانست و گفت: همه آنهایی که خیرخواهانه به توسعه و پیشرفت استان می‌اندیشند باید در میدان عمل به کمک و حمایت نخبگان بپردازند.

مرادی تعامل بنیاد نخبگان این استان با مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین آموزش و پرورش را مطلوب عنوان کرد و با بیان برخی از کمبودها از جمله در بحث زیرساخت‌ها خواستار حمایت هر چه بیشتر مسئولان استانی از نخبگان و تخصیص اعتبارات استانی در صورت امکان شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نگاه لوکس‌نگری به نخبه و استعداد‌های برتر تحصیلی در استان این دیدگاه را در تضاد با مفهوم واقعی نخبه و نخبه‌پروری دانست و افزود: باید انتظاراتی فراتر از این دیدگاه نسبت به نخبگان خود داشته باشیم و حضور آنها را به صورت عملیاتی خواستار شویم.

مرادی نبود برخی زیرساخت‌ها در استان از جمله پارک علم و فناوری را برای نخبه‌پروری موضوعی جالب ندانست و گفت: به جز استان ما همه استان‌ها از چنین زیرساختی برخوردار هستند که امیدواریم مسئولان متولی اقدام لازم را انجام دهند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این موضوع که از هرگونه پیشنهاد و ایده کارساز برای جذب و حمایت از نخبگان استقبال می‌کنیم از رسانه‌ها به عنوان چشم بینای جامعه خواست تا در این زمینه همراه و مددکار بنیاد نخبگان باشند.

وی نقش برجسته خیرین نخبه‌پرور در حمایت از نخبگان را غیرقابل انکار دانست و گفت: مجمع خیرین نخبه‌پرور را تشکیل داده‌ایم و به تعامل و کمک‌های آنها نیازمندیم.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول