اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

مردم سیستان و بلوچستان تهدید مرز را به فرصت تبدیل کرده‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای مرزهای طولانی با دو کشور پاکستان و افغانستان است که مردم استان به خوبی از ظرفیت مرز استفاده کرده و تهدید مرز را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

مردم سیستان و بلوچستان تهدید مرز را به فرصت تبدیل کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از منطقه دشتیاری و نگور در جمع مردم این منطقه که با استقبال گرم و چشمگیر آنان مواجه شد اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان، مردمانی ولایت‌مدار و مرزدار هستند که همواره طی دوران مختلف وفاداری و وطن‌دوستی خود را به همگان به اثبات رسانده‌اند.

وی افزود: امروز مرز برای سیستان و بلوچستان تهدید نیست چراکه مردم به خوبی دریافته‌اند که با آرامش و امنیت می‌توانند از ظرفیت‌های بالقوه مرز بهره برد و آن را در خدمت عمران و آبادانی استان درآورند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در طی بالغ بر سه دهه در بخش‌های زیربنایی منطقه دشتیاری و نگور، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادانی هزینه شده است.

نارویی یادآور شد: خدمات انجام شده در منطقه به هیچ وجه با گذشته قابل قیاس نیست و مردم خود به خوبی این مهم را دریافته‌اند و همواره پشتیبان نظام بوده و هستند.

وی بیان کرد: مردم این سامان در مرزداری، مهمان‌نوازی و ولایت‌مداری شهره عام و خاص هستند و هیچ‌گاه از خط انقلاب و رهبری عدول نکرده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمان حضرت رسول (ص) هم هرچه موفقیت ایشان در انجام برنامه‌های الهی‌اش بیشتر می‌شد توطئه‌ها علیه آن حضرت شدت بیشتری می‌یافت و امروز هم انقلاب رو به رشد ما مورد همین هجمه و هیاهو قرار گرفته است.

نارویی با بیان اینکه همه با هم می‌توانیم استان را به حداکثر شکوفایی برسانیم، گفت: وحدت رمز شکوفایی و بروز استعدادهای منطقه است که امروز این مهم به همت برادران تسنن و تشیع به خوبی در منطقه حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن همواره سعی داشته تا با رخنه در مناطق مرزی به ویژه این استان، نقشه‌های شوم خود را عملی کند که اگر وحدت مردم منطقه وجود نداشت معلوم نبود وضعیت استان در چه شرایطی قرار می‌گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری فرزانه که امروز جهان اسلام به آن می‌بالد، معنای واقعی حکومت مذهبی و طعم خوش عدالت در جای‌جای کشور حس می‌شود.

نارویی از مدیران محلی خواست تا با ارائه برنامه‌های مدون هم‌پای مردم این منطقه هرچه در توان دارند در راه شکوفایی استعدادهای آن بکار گیرند.

منطقه دشتیاری دارای سه دهستان، 75 کیلومتر مرز آبی، 135 کیلومتر مرز خشکی، 165 پارچه آبادی جمعیتی بالغ بر 65 هزار نفر دارد و نزدیک به 45 سال است که بخشداری در این منطقه استقرار یافته است.

این منطقه با 57 دهیاری از جمله مناطق با استعداد در سیستان و بلوچستان است که دارای ظرفیت‌هایی در بخش‌های کشاورزی، شیلات و گردشگری است و همچنین اراضی مستعد باهوکلات در این منطقه قرار داشته که سهم قابل قبولی در توسعه و پیشرفت منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/75001/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول