اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد

اجرای طرح‌های اشتغالزا و کمک به معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح‌های اشتغالزا و کمک به معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان از مهم‌ترین کارهایی است که باید به آن عمل شود.

اجرای طرح‌های اشتغالزا و کمک به معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده پیش از ظهر امروز با بیان موارد مطرح شده در کمیسیون اصلی ستاد قاچاق کالا و ارز استان که در شهرستان زابل برگزار شد، اظهار داشت: در قالب طرح‌های اشتغالزا و کمک به معیشت مرزنشینان طرح آزمایشی واردات کالا به میزان 2 میلیون تومان در ماه توسط هر خانواده مرزنشین انجام خواهد شد.

وی از اخذ مجوز رسمی واردات دام از کشور افغانستان توسط مسئولان خبر داد و افزود: در جلسات قبلی و مکرر هم عموما به دنبال معیشت مرزنشین‌ها بودیم چرا که ما بهترین مرزنشین‌ها را داریم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به اجرای طرحی، صادرات قانونمند سوخت به کشورهای همسایه به مردم مرزنشین واگذار خواهد شد، این طرح برای خانواده‌های یک تا پنج نفره 500 لیتر و از پنج نفر به بالا 1000 لیتر است.

شیخ‌زاده گفت: این کار بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است و باید اسامی خانواده‌ها اخذ و توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها کارت مخصوص صادر شود و با هماهنگی مرزبانی و سایر دستگاه‌ها کار اجرایی شود.

وی ادامه داد: احداث پل دوم مرزی میلک با توجه به افزایش حجم صادرات و ترانزیت کالا امری لازم و ضروری است که با پیگیری‌های لازم احداث این پل به اداره راه و شهرسازی محول شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان دو عامل عدم مدیریت و خودسری بعضی از مدیران و مشکل تجهیزات را در حال حاضر از مشکلات پایانه میلک دانست که موجب کندی عبور و مرور از مرز و پل و در نهایت کندی صادرات شده است.

شیخ‌زاده تصریح کرد: استقرار مرزبانی و ایجاد برج‌های دیده‌بانی و اجرای انسداد مرز در جنوب استان به ویژه حوزه سراوان به طول 185 کیلومتر و کنترل سوخت واحدهای تولیدی و بازدید فیزیکی از سهمیه بگیران نفت و گاز در حوزه کشاورزی از جمله گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و کدینگ کردن خودروهای وانت بار در سه شهرستان سراوان و سیب سوران و زابلی و نصب سامانه GPS را بر روی خودروهای مینی‌بوس و کمپرسی در شهرستان‌های جنوب و فعال کردن کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران، از جمله اقدامات انجام شده در زمینه جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است.

انتهای پیام/75002/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول