اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده صورت می‌گیرد

اهدای کتاب به ارزش 200 میلیون تومان به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس اسناد و کتابخانه ملی گفت: سال آینده با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسناد و کتابخانه ملی و استانداری سیستان و بلوچستان بیش از 200 میلیون تومان کتاب به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدا می‌شود.

اهدای کتاب به ارزش 200 میلیون تومان به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اسحاق صلاحی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه بزرگترین گنجینه فرهنگی جهان اسلام در زاهدان اظهار داشت: اهدا گنجینه فرهنگی مرحوم سیاوش پرواز مهم‌ترین و بزرگترین حادثه تاریخی در کتابخانه اسناد ملی است.

وی افزود: تاکنون کتاب‌های اهدایی به کتابخانه ملی زیاد داشته‌ایم اما مجموعه استاد پرواز بزرگترین مجموعه در سطح کشور است که امروز به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدا شد.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: اهدا این مجموعه فرهنگی کار بسیار بزرگی است که آثار و برکات آن در آینده تجلی پیدا می‌کند.

صلاحی بیان کرد: تلاش ما بر آن است که بتوانیم چنین اندیشه‌ها و نگاه‌هایی را نسبت به موضوع مطالعه و کتابخانه ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های ملی در مراکز استان‌ها باید هویتشان تخصصی باشد گفت: تمام اسناد تخصصی استان‌ها به کتابخانه‌های ملی مراکز استان‌ها بازگردانده خواهد شد.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اینکه در بسیاری از استان‌ها کتاب نداریم، افزود در سیستان و بلوچستان دیگر جایی برای کتاب نداریم، زیرا این استان مورد لطف اهداءگران بسیاری قرار گرفته است.

صلاحی در ادامه از اهدا معادل 100 میلیون تومان کتاب تخصصی خاص سیستان و بلوچستان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال آینده خبر داد.

وی تصریح کرد: استانداری سیستان و بلوچستان نیز معادل 100 میلیون تومان کتاب تخصصی به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدا می‌کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: این سازمان نیز به همین میزان به سهم خود را سال آینده به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدا می‌کند.

انتهای پیام/75004/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول