اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

حمل دام زنده از سیستان و بلوچستان به تهران مجاز است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان با موضوع حمل دام زنده از سیستان و بلوچستان به تهران موافقت کرد.

حمل دام زنده از سیستان و بلوچستان به تهران مجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس، از زاهدان، حاتم ناروئی پنج‌شنبه‌شب در جلسه سازمان همیاری شهرداری‌ها اظهار داشت: حمل دام زنده به تهران با تمام ضرر و زیان‌هایی که دارد، نباید مزایای آن نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: حمل دام زنده از سیستان و بلوچستان به شرط اینکه پس از ورود به مرز تمامی آزمایش‌های لازم را در قرنطینه‌های دامپزشکی طی کنند، مجاز است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر دام زنده پس از ورود از مرز و کنترل آزمایش‌های دامپزشکی ذبح و بسته‌بندی و سپس ارسال شود، بهتر است، اما برای حمل دام زنده نیز موافقت کامل خود را اعلام می‌کنیم.

ناروئی با اشاره به اینکه باید میدان دام زنده در شهرستان زاهدان ایجاد و راه‌اندازی شود، تصریح کرد: این امر از پراکندگی دام در سطح شهر زاهدان جلوگیری کرده و تجمع آنها در یک مکان خاص سلامت دام زنده را تضمین می‌کند.

وی عنوان کرد: جلوگیری از سرگردانی مردم در سطح شهر برای تهیه دام و جلوگیری از نوسان قیمت از دیگر مزایای ایجاد میدان دام در زاهدان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرداری‌ها باید تأمین‌کننده نیازهای شهر خود باشند، افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها باید پیگیری‌های اجرایی شدن حمل دام زنده به تهران را انجام دهند.

وی در ادامه در زمینه چگونگی صرف هزینه فروش سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان یادآور شد: فروش سوخت قاچاق در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌هاست که این سازمان می‌تواند آن را فروخته و هزینه را به حساب مربوطه واریز کند.

ناروئی اضافه کرد: باید بخشی از این هزینه صرف خرید و تهیه وسایل موردنیاز مرز و مرزبانی شود.

وی گفت: بخشی از این رقم نیز باید برای ایجاد اشتغال برای جوانان صرف شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار ایجاد جایگاه‌های سوخت از محل هزینه فروش سوخت قاچاق توسط همکاری و تعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با سازمان همیاری شهرداری‌های استان شد.

وی، تعامل و همکاری شهرداری‌ها را برای تسهیل امور شهری در سطح منطقه خواستار شد و گفت: شهرداران سیستان و بلوچستان برای رفع مسائل و مشکلات شهری باید با همدیگر همکاری و همفکری کنند.

ناروئی ضمن تشریح ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف ادامه داد: این استان محروم نبوده، بلکه مظلوم واقع شده و امکانات و ظرفیت‌های بالقوه آن بالفعل نشده است.

وی با اشاره به پارک دو فروند هواپیما در پارکینگ فرودگاه زاهدان اذعان داشت: این هواپیماها باید هرچه زودتر به کار گرفته شوند، چراکه اکنون نیاز به فعال بودن این هواپیماها احساس می‌شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان، راه‌اندازی دفتر هواپیمایی ماهان را در استان خواستار شد و ابراز داشت: راه‌اندازی هواپیمایی ماهان به عنوان یک ضرورت برای منطقه و حتی کشور است.

وی در پایان متذکر شد: باید جلسات سازمان همیاری‌ها همیشه به صورت مستمر برگزار شده و محدود به شهرستان زاهدان نباشد و به صورت گردشی به میزبانی شهرداری‌های مختلف استان برگزار شود.

انتهای پیام/75004/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول