اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

78 کانون فرهنگی هنری در اردبیل راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 78 کانون جدید‌التاسیس در استان اردبیل در آیینی نمادین رونمایی شد و فعالیت این کانون آغاز شد.

78 کانون فرهنگی هنری در اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد، در کنار راه‌اندازی 78 کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از 200 خادم و فعال عرصه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اعم از ائمه جمعه، جماعات، برپا‌کنندگان حلقه‌های تربیتی، بانوان فعال در کانون‌های فرهنگی هنری، کانون‌های موفق در انتشار نشریه و همچنین اعضای فعال و کوشای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تقدیم لوح سپاس و هدایایی ویژه تجلیل شد.

در این مراسم مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با یادآوری اینکه تشکیل این کانون‌ها یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب 18 اسفند سال 71 شکل گرفت، اظهار داشت: مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان ارزشمند‌ترین ثمره شکل‌گیری این مجموعه‌های فرهنگی و هنری بود که امروز بیش از گذشته مورد توجه و دقت نظر است.

نادر سقا با اشاره به اینکه ما فعالیت‌مان را با پنج کانون در استان اردبیل آغاز کرده و امروز شاهد شکل‌گیری 350 کانون هستیم، خاطرنشان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 22 کانون و امروز نیز 78 کانون جدید در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا جوانان از این فضای معنوی استفاده کنند.

وی بیشترین تمرکز کانون‌ها را مناطق روستایی و محروم اعلام کرد و یادآور شد: ما در کانون‌های فرهنگی هنری در مناسبت‌های مختلف برنامه‌هایی را با تلاش جوانان و نسل سوم انقلاب انجام می‌دهیم تا بتوانیم فضای کانون‌ها را برای تحول عظیم تربیتی و اعتقادی آماده کنیم.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل فعالیت 138 کتابخانه در مساجد و 19 کانون تخصصی را یادآور شد و گفت: کانون‌ها بزرگترین شبکه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی کشور هستند که سیاست‌های ارزشی نظام را دنبال می‌کنند.

سقا تاکید کرد: کانون‌ها با همکاری بسیج برنامه‌های موثر‌تر و فعالیت‌های دامنه‌دارتری را انجام می‌دهند که حضور جوانان در این عرصه بسیار مسرت‌بخش است.

این مسئول بیان داشت: در سطح ملی نیز بیش از 15 هزار کانون و 10 هزار کتابخانه راه‌اندازی شده که در کنار آن 618 کانون تخصصی در 23 رشته فعالیت‌شان را انجام می‌دهند.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل راه‌اندازی کانون در جوار مصلی‌های نماز جمعه را یکی از ابتکارات جدید اعلام کرد و افزود: در این زمینه در استان اردبیل 10 کانون در جوار مصلی‌ها و چهار کانون نیز در جوار امامزاده‌ها راه‌اندازی شده است.

سقا با اشاره به راه‌اندازی 6 هزار کانون در روستاهای کشور تصریح کرد: در استان اردبیل نیز 63 درصد کانون‌های مساجد در روستاها راه‌اندازی شده و در بیش از 100 مسجد استان طرح «تلاوت نور» و همچنین طرح «تفسیر همراه» اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: یکی از فعالیت‌های جوانان پر‌ شور در قالب کانون‌های فرهنگی و هنری تلاش برای انتشار نشریه داخلی است که در این زمینه بیش از 10 نشریه طراحی، چاپ و منتشر می‌شود تا در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام/62005/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول