اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش ملی یادمان پدر علم مردم‌شناسی ایران – 7

مجمسه مارکوپولو در کوهبنان پرده‌برداری شد

خبرگزاری فارس: مجمسه مارکوپولو نخستین سیاح خارجی بازدید کننده از کوهبنان با حضور جمعی از اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌های کشور در شهرستان کوهبنان پرده‌برداری شد.

مجمسه مارکوپولو در کوهبنان پرده‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی فرماندار کوهبنان در حاشیه پرده‌برداری از مجسمه مارکوپولو در آیین بزرگداشت استاد محمود روح‌الامینی اظهار داشت: مارکوپولو به عنوان نخستین سیاح و گردشگر خارجی است که از آثار و ابنیه‌های تاریخی کوهبنان بازدید و در سفرنامه خود اشاره‌ای به آیینه‌های فولادی و توتیای محلی کرده که آن را به عنوان سوغات برای ملکه چین برده است.

وی افزود: به منظور تجلیل از این استاد مردم‌شناس و گرامیداشت یاد و خاطره این سیاح خارجی به همت شهرداری و شورای شهر کوهبنان از شش ماه پیش با مذاکرات انجام شده کار ساخت مجسمه مارکوپولو توسط استاد میرزایی آغاز شد.

متقی بیان داشت: این مجسمه که بیش از پنج متر ارتفاع و دو تن وزن دارد از بتن سیمانی ساخته شده و با تخفیف ویژه استاد کار این مجسمه بیش از 6 میلیون تومان هزینه در بر داشته که در کارگاه بیستون ریحان‌شهر زرند کار ساخت آن انجام شده است.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: به منظور دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد زندگی و عکس مارکوپولو از نقاشی‌های بر جای مانده و سریال‌های ساخته شده در مورد مارکوپولو استفاده شد تا مجسمه‌ای شبیه عکس واقعی این سیاح خارجی ساخته شود.

وی تصریح کرد: مارکوپولو در بدو ورود به کوهبنان پس از گذر از دهنه شهرآباد و بازدید از مسجد جامع محله انصار و بازار قدیمی شهر به سوی تخت لطیفی و مجموعه 72 عارف رفته و در سفرنامه خود از کوهبنان به عنوان شهری بزرگ و آباد یاد می‌کند که دارای کارگاه‌های متعدد آیینه‌سازی و تولید توتیا است.

متقی ابراز داشت: در سال‌های گذشته به منظور تجلیل از مقام شامخ این استاد گردشگر مسیر عبوری مارکوپولو که در ورودی شهر قرار گرفته، توسط  شهرداری تسطیح، جدول‌گذاری و آسفالت و خیابانی به نام مارکوپولو در این شهر نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: پس از ورود مارکوپولو گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان به کوهبنان سفر کرده‌اند تا از نزدیک شهری که مارکوپولو از آن به نیکی یاد کرده ببینند به گونه‌ای که در سال جاری بیش از 20 محقق، استاد دانشگاه و گردشگر خارجی به کوهبنان سفر و از جاذبه‌های تاریخی، سیاحتی و زیارتی این شهر دیدن کرده‌اند.

فرماندار کوهبنان گفت: بعضی از این گردشگران با توجه به تعریف و تمجیدهای مارکوپولو از کوهبنان ضمن سفر به این شهر به مدت چند سال در شهر ماندند تا ضمن آشنایی با آداب و رسوم مردم و جاذبه‌های مختلف پایان‌نامه دکترای خود را بنویسند.

انتهای پیام/80012/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول