اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

رونمایی از تندیس روح‌الامینی و مارکوپولو در کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: در روز 17 اسفند ماه از تندیس استاد محمود روح‌الامینی و مارکوپولو پرده‌برداری در کوهبنان پرده‌برداری می‌شود.

رونمایی از تندیس روح‌الامینی و مارکوپولو در کوهبنان

منصور متقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: همزمان با دومین سالگرد درگذشت محمود روح‌الامینی چهره ماندگار کشوری و استاد مردم‌شناسی همایشی به منظور تجلیل از مقام علمی این شخصیت 17 اسفندماه در زادگاهش شهرستان کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش تعدادی از مسئولان اجرایی کشوری و استانی، جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه‌های کشور، تعدادی از دوستان و خانواده استاد حضور دارند.

متقی عنوان کرد: در این همایش بزرگ از تندیس این چهره ماندگار که از مفاخر و بزرگان بام فرهنگی استان کرمان است و همچنین تندیس مارکوپولو نخستین سیاح خارجی که از آثار و ابنیه‌های تاریخی کوهبنان دیدن کرده پرده‌برداری می‌شود.

وی بیان داشت: در این همایش از مقامات کشوری و استانی، سفیر ایتالیا، استاد باستانی‌پاریزی، رئیس انجمن آثار و مفاخر ایران، مدیر مسئول مجله‌ بخارا و ... دعوت به عمل آمده است.

وی در ادامه به مفاخر بزرگ شهرستان کوهبنان اشاره کرد و افزود: آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده‌ ولی فقیه و امام جمعه‌ کرمان، مرحوم علامه سید احمد جعفری شاعر و مفسر بزرگ قرآن کریم در قرن معاصر، شاه‌ نعمت‌الله ولی شاعر و نویسنده، ابواسحاق کوهبنانی از ریاضی‌دانان و منجمان قرن هشتم، حمید سیف‌الدینی‌کوهبنانی، افضل‌الدین کوهبنانی و... از جمله مفاخر این شهرستان طی تاریخ هستند.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: کتاب‌های گردشهر با چراغ، به شاخ نبات قسم، آیین‌ها و جشن‌های کهن در ایران امروز، تا تو نانی به کف آری و دایرة‌المعارف مردم‌شناسی از جمله آثاری هستند که علاوه بر مقالات متعدد، استاد روح‌الامینی از خود به یادگار گذاشته است.

انتهای پیام/80012/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول