اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف فرش کرمان:

کیفیت قالی‌های کرمان هر روز بهتر می‌شود / رونمایی از قرآن ابریشمی دستباف

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف استان کرمان گفت: تولیدات فرش کرمان طی سال‌های اخیر نسبت به 150 سال گذشته بی‌نظیر است و کیفیت بسیار بالایی دارند.

کیفیت قالی‌های کرمان هر روز بهتر می‌شود / رونمایی از قرآن ابریشمی دستباف

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا وزیری‌نسب در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایری ایران در کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقبال مردم کرمان از نخستین نمایشگاه فرش بسیار خوب بود.

وی از فروش 12 میلیارد تومانی نخستین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایری ایران در کرمان خبر داد و بیان کرد: بیشترین فروش این نمایشگاه به فرش‌های دستباف اختصاص یافت.

وزیری‌نسب ابراز داشت: نمایشگاه‌های فرش این مزیت را دارند که تولیدات استان‌های مختلف در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود و پاسخگوی افراد با هر سلیقه‌ای است.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه فرش ایران در کرمان در محل میدان بیرم‌آباد برگزار شد، افزود: حسینیه ثارالله مکان مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه فرش است.

وزیری‌نسب تصریح کرد: آیین رونمایی از قرآن ابریشمی دستباف بافته شده توسط هنرمندان قمی در دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایری ایران در کرمان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای فروش فرش‌های ایرانی نداریم، زیرا سیستم بافت فرش تغییر کرده و قالی‌های اعلا در کرمان بافته می‌شود که این فرش‌ها مشتریان ویژه‌ای را دارند.

این فعال عرصه فرش دستباف بیان داشت: تولیدات فرش کرمان طی سال‌های اخیر نسبت به 150 سال گذشته بی‌نظیر هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند.

وزیری‌نسب با بیان اینکه پشم تولید شده در شهرستان‌های سیرجان، بردسیر و بافت در هیچ جای ایران وجود ندارد، عنوان کرد: کیفیت این پشم به نحوی است که هر چه قالی کرمان پا بخورد و قدیمی‌تر شود، شفاف‌تر می‌شود.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایری ایران تا 18 اسفندماه از ساعت 15 تا 21 در حسینیه ثارالله کرمان دایر است.

انتهای پیام/80019/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول