اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان تاکید کرد

ضرورت ارتباط بیشتر بخش کشاورزی و دانشگاهی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد‌ واحد رفسنجان گفت: ارتباط بین بخش کشاورزی و دانشگاه می‌تواند کمک زیادی به بخش کشاورزی کند.

ضرورت ارتباط بیشتر بخش کشاورزی و دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محسن صفریان بعد از ظهر امروز در ادامه برگزاری همایش ملی پسته با اشاره به گذشت ربع قرن از تاسیس دانشگاه آزاد رفسنجان اظهار داشت: این دانشگاه در بدو تاسیس با یک رشته و 144 دانشجو در‌ ساختمان استیجاری آغاز به کار کرد.

وی افزود: اکنون پس از گذشت 25 سال از تاسیس دانشگاه تعداد 350 دانشجو در 40 رشته و گرایش‌های مختلف‌ و 250 عضو هیئت علمی تمام وقت و مدعو در فضایی حدود 30 هزار متر مربع تحصیل می‌کنند و از امکانات رفاهی دانشگاه نظیر سلف‌، خوابگاه‌، مسجد‌، سالن ورزشی ‌و ... استفاده می‌کنند.

صفریان تصریح کرد: فعالیت‌های دانشگاه در دو حوزه آموزشی و پژوهشی است که در حوزه پژوهش تاکنون همایش‌های علمی موفقی‌ به صورت منطقه‌ای برگزار و امسال موفق شدیم، همایش پسته را به صورت ملی بر‌گزار کنیم.

وی عنوان کرد: طبق آمار سطح زیر کشت باغات پسته در کشور‌ 400 هزار هکتار است که از این مقدار 110 هزار هکتار در رفسنجان وجود دارد و حدود 25 درصد پسته کل کشور در رفسنجان و بالای 35 درصد در استان کرمان است.

صفریان برگزار نشدن چنین همایشی برای این محصول جهانی را نوعی قصور دانست ‌و بیان داشت: این امر ‌به خود ما بر می‌گردد، اما دانشگاه آزاد به خود می‌بالد که با فرصت کمی که داشته توانسته با همکاری دانشگاه‌های دیگر و مسئولان این مهم را میسر کند.

وی بیان داشت: طی جلساتی که با فرمانداری، رئیس انجمن پسته و دانشگاهیان برگزار شد، مقرر شد دبیرخانه دایمی همایش پسته تشکیل و هر دو سال یک بار آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و هر کاری که مربوط به پسته انجام می‌شود در همایش‌ها ارائه شود.

صفریان اذعان کرد: در این همایش سعی بر ارتباط مناسب بین بخش کشاورزی و دانشگاهی ‌می‌شود و چون اعتماد کافی بین این دو بخش وجود ندارد ‌و دچار چالش شده این همایش می‌تواند کمک مؤثری در رفع مسائل باشد.

وی گفت: مهر ماه سال آینده رشته‌های کارشناسی ارشد کشاورزی در دانشگاه آزاد‌ رفسنجان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/80016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول