اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

1.5 درصد از کل آب کشاورزی کشور صرف پسته می‌شود / ارزآوری 1.5 میلیاردی پسته

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ارزآوری 1.5 میلیاردی پسته بیان داشت: حدود 88 میلیارد متر مکعب آب در کشور صرف کشاورزی و کم‌تر از 1.5 درصد آن برای پسته صرف می‌شود.

1.5 درصد از کل آب کشاورزی کشور صرف پسته می‌شود / ارزآوری 1.5 میلیاردی پسته

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محسن جلال‌پور ظهر امروز در حاشیه همایش ملی پسته در این شهرستان اتفاقات چند روز اخیر در زمینه منع صادرات پسته را تکان‌دهنده دانست و اظهار داشت: این امر موجب شد، احساس کنیم این محصول جهانی آسیب‌پذیر و ناشناخته است.

وی با بیان اینکه پسته پایه‌ای برای توسعه کشور است و در اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد افزود: گریز از نظام اقتصاد نفت محور، عبور از تحریم‌ها، پیروزی در جنگ اقتصادی و ... همه ما را به یک سمت می‌کشاند و این یعنی در اقتصاد کشور مبنا را بر تولید و ایجاد ثروتی بگذاریم که در هر شرایط بدون اتکا به منابع زیرزمینی نظیر نفت توان ایستادگی در دنیا را داشته باشد.

جلال‌پور با بیان اینکه پسته محصولی شاخص است که تمام خواسته‌های فوق را داراست، زیرا ارزآوری 1.5 میلیاردی نشان از این توان دارد، بیان داشت: حدود 88 میلیارد متر مکعب آب در کشور صرف کشاورزی و کم‌تر از 1.5 درصد آن برای پسته صرف می‌شود.

وی به اشتغال بالای 150 هزار نفری با پسته اشاره و عنوان کرد: با این وجود خود ما و مسئولان نباید به این محصول جفا کنیم.

رئیس انجمن پسته ایران اذعان داشت: جای تاسف دارد که اتفاقات اخیر که برای صادرات پسته افتاد هیچ‌کس حرفی نزد و پایه‌های اقتصاد کشورمان آسیب دید.

جلال‌پور گفت: پسته محصولی است که بدون سرمایه‌گذاری دولتی ارزآوری دارد و عاقلانه بود که در این زمینه مسئولان از مردم بخواهند، پسته تولیدی خود را به صادرکنندگان بدهند نه اینکه صادرات را محدود و با تبلیغات سوء بمبارانی از تهمت‌ها برای خود بسازیم.

وی اذعان کرد: پسته نخستین محصول اقتصاد مقاومتی است که باید مدیریت صحیح شود.

انتهای پیام/80016/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول