اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته درمان خراسان جنوبی خبر داد

خراسان جنوبی با کمبود پزشک مواجه است/ ‌مرگ مادران باردار افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته درمان خراسان جنوبی گفت:‌ خراسان جنوبی با کمبود پزشک مواجه است و باید مراکز دولتی گسترش پیدا کند.

خراسان جنوبی با کمبود پزشک مواجه است/ ‌مرگ مادران باردار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌علی کریمی ظهر امروز در جلسه شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون 39 مرکز درمان سرپایی در خراسان جنوبی وجود دارد که 21 مرکز آن در بیرجند و همچنین تعداد 5 هزار و 157 نفر در مراکز سرپایی دارای پرونده هستند.

وی ادامه داد: در کمیته درمان و تخصصی هشت جلسه برگزار شده و دارای 49 مصوبه است که 42 مورد آن اجرایی شده است.

رئیس کمیته درمان خراسان جنوبی افزود: برش استانی کمیته درمان در انتهای کار است و همچنین خدمات تشخیصی رایگان به افراد ایدزی و عفونی داده می‌شود.

کریمی اضافه کرد: اتفاق خوبی که در بهزیستی افتاده شناسایی معتادان زن بوده اما در ساماندهی کودکان معتاد و ارائه خدمات به آنها مشکل زیاد است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون در مراکز ماده 16 تعداد 140 مورد ورودی که از این تعداد 20 نفر فاقد شرایط و 80 نفر خروجی و هم‌اکنون 29 نفر در مرکز اقامت دارند.

رئیس کمیته درمان خراسان جنوبی تصریح کرد: مرگ مادران باردار نسبت به سال گذشته افزایش داشته و اکثر این مرگ‌ها در اثر معتاد بودن مادران باردار است و سلامت آنها را به خطر انداخته است.

کریمی اذعان داشت: در بحث درمان افراد زیر 18 سال هیچ کار خاصی صورت نگرفته و باید از طریق وزارت و ستاد اقدام لازم انجام شود.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی با کمبود پزشک مواجه است و باید مراکز دولتی گسترش پیدا کند و همچنین با توجه به شرایط خاص این استان تنها در صورتی می‌توان خدمات درمانی را گسترش داد که در پکیج پزشک خانواده روستا هم در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته درمان خراسان جنوبی گفت: نگاه کلی کمیته درمان بحث افزایش کمی مراکز بوده که در بعضی شهرستان‌ها با وجود مراکز کم و عرضه مواد مخدر جوابگو نیست.

کریمی متذکر شد: افزایش نظارت‌ها در رأس فعالیت‌های کمیته درمان قرار گرفته است.

انتهای پیام/2248/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول