اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

حفظ منابع طبیعی در وجود مردم نهادینه شود

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: حفظ منابع طبیعی باید در وجود همه آحاد مردم نهادینه شود و به طور حتم در این زمینه لزوم فرهنگ‌سازی ضروری است.

حفظ منابع طبیعی در وجود مردم نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هم‌زمان با نخستین روز از هفته درختکاری استاندار قزوین، امام جمعه موقت شهر قزوین و جمعی از مدیران ارشد این استان در مراسمی یک اصله نهال را در محوطه استانداری قزوین غرس کردند.

در این مراسم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، احمد عجم با اشاره به اینکه به مناسبت روز درختکاری 500 هزار اصله نهال در استان قزوین توزیع شده است، اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی باید در وجود همه آحاد مردم نهادینه شود و به طور حتم در این زمینه لزوم فرهنگ‌سازی ضروری است که باید در خصوص آثار و مضرات کم توجهی و بی‌توجهی به این عرصه اطلاع‌رسانی کامل شود.

وی عنوان کرد: جلب مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد نیز در حفظ و صیانت از منابع طبیعی لازم است و جا دارد ضمن اینکه اداره کل منابع طبیعی وظیفه نظارتی و حاکمیتی خود را به خوبی انجام می‌دهد توسعه زراعت چوب و پیشگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع به عنوان یک فرهنگ عمومی در میان عموم مردم جا افتاده شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: حفظ منابع ملی جمهوری اسلامی به نوعی وظیفه ملی و همگانی است که در این راه به طور حتم مسئولیت سنگینی بر دوش همه آحاد ملت است و وظیفه خطیری بر عهده ما است که از منابع طبیعی صیانت کامل را داشته باشیم.

در این مراسم نیز امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه درختکاری و غرس درخت علاوه بر پاکی هوا برای مؤمنان در دنیا و آخرت خیر و ثمرات دارد، اظهار داشت: غرس کردن درختان از ابتدا مورد تأیید ائمه اطهار و پیامبر اسلام بوده است و به طور حتم غرس درخت در این دنیا برای مؤمن اجر و ثواب فراوانی دارد.

در پایان این مراسم اسناد طرح‌های مرتع‌داری به سه نفر از برترین‌های استان قزوین اهدا شد و همچنین از آبخیز دار، مرتع‌دار، محافظ افتخاری جنگل و مرتع نمونه این استان و کارمندان بازنشسته اداره کل منابع طبیعی استان قزوین تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/77004/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول