اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بررسی راهکارهای توسعه نماز

همایش یاوران نماز در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: به منظور فرهنگ سازی نماز و نمازخوانی و بررسی راهکارهای توسعه نماز از منظر نوجوانان و جوانان، همایش یاوران نماز در کانون تربیتی آزادگان زاهدان برگزار شد.

همایش یاوران نماز در زاهدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، محسن مسعودیان‌راد اظهار داشت: همایش یاوران نماز با حضور استاد مرکز تخصصی نماز قم، مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استان، جمعی از مسئولان، دست اندرکاران اقامه نماز استان، امدادگران و 500 نفر از نماز یاوران در مقطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه و مشارکت ستاد اقامه نماز استان در کانون تربیتی آزادگان زاهدان برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، فرهنگ سازی نماز و نمازخوانی و بررسی راهکارهای توسعه نماز از منظر نوجوانان و جوانان بوده و بر ضرورت شناسایی عوامل فرهنگ سازی اقامه نماز تأکید می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: انتخاب همسر، تغذیه، رسانه‌های شنیداری و دیداری، سلامت روحی و اخلاقی والدین و ایجاد فضای نماز در خانه و جامعه از عوامل مهم فرهنگ سازی نماز است.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه نماز واقعی باعث ترویج روابط خوب متقابل، اعتماد به نفس، بردباری و توکل در زندگی می‌شود افزود: والدین باید فرزندانشان را با تشویق به اقامه نماز واقعی به رشد فکری و عقلانی برسانند.

استاد مرکز تخصصی نماز قم نیز در ادامه، برگزاری این همایش را بسیار مهم و ارزنده خواند و طرح یاوران نماز را حرکتی نو و مردمی در زمینه ترویج، توسعه و اقامه نماز دانست.

آرزومندی ضمن اهمیت جایگاه نماز در اسلام و جامعه اظهار داشت: بهترین راه برای تربیت صحیح انسان مسیر الهی است و این راه مهم جز با اقامه صحیح نماز محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شناخت درست اقامه نماز در کشور کمرنگ است افزود: احیا و فرهنگ سازی اقامه نماز صرفا با بخشنامه، شیوه نامه، اساسنامه و تأمین اعتبار برنامه‌های اداری تحقق نمی‌یابد بلکه باید خود جوانان و مردم در این عرصه حضور یابند و به سوی یک جامعه دینی حرکت کنند.

استاد مرکز تخصصی نماز قم ضمن اشاره به برخی از وظایف یاوران نماز در جامعه گفت: نحوه برخورد یاوران نماز با افراد جامعه باید به طور جذاب و صحیح باشد.

حجت‌الاسلام آرزومندی تصریح کرد: برای گسترش معنویت در سطح جامعه باید فرهنگ نماز و نیایش را نهادینه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) منادی اقامه نماز و راهنمای انسان برای رسیدن به معبود است، گفت: نهضت امام حسین (ع) نیز برای بازگرداندن این فریضه الهی به جایگاه اصلی خود برپا شد تا شیوه درست امر به معروف و نهی از منکر عملی شود.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور بیان کرد: نماز تکمیل کننده دیگر عبادات انسان است و قبولی اعمال افراد به مقبولیت نماز در نزد خداوند وابسته است و اهمیت نماز را می‌شود در رفتار و اعمال ائمه معصومین (ع) به روشنی مشاهده کرد که در این میان مهمترین فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) برای برپاداشتن و احیای این فریضه الهی بود.

وی از برکات و آثار نماز در زندگی یاد کرد و افزود: در فرهنگ‌سازی در ترویج نماز باید از کف جامعه که مردم هستند کار را آغاز کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: فرهنگ‌سازی نماز باید از دل خانواده‌ها آغاز شود تا برای مردم و جوانان قابل قبول باشد.

در پایان این همایش، بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت اهدا شد.

انتهای پیام/75002/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول