اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس قرآن اداره کل آموزش و پرورش قزوین:

نماز پرچم برنامه‌های پرورشی در مدارس است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نماز را پرچم برنامه‌های پرورشی در مدارس دانست و گفت: معلمان پرورشی باید در برپایی نماز جماعت در مدارس که می‌تواند تحول‌آفرین باشد، گام بردارند.

نماز پرچم برنامه‌های پرورشی در مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محرم ملایی امروز در همایشی که به مناسبت هفته تربیت اسلامی در سالن سمائیان شهر آبیک برگزار شد، اظهار داشت: گرچه کمبودها، نارسایی‌‌ها و بی‌مهری‌هایی در زمینه امور تربیتی احساس می‌شود ولی معلمان باید با افزایش انگیزه خود نگذارند این محور مهم و اساسی از محور خود خارج شود.

وی با تأکید بر خودسازی و تزکیه نفس از سوی معلمان پرورشی افزود: معلمان باید با نفوذ در دل‌های دانش‌آموزان در تربیت اسلامی و صحیح آنان بکوشند.

این مسئول ادامه داد: اگر معلمان پرورشی در راستای اصلاح، تربیت و تهذیب نفس خود گام بردارند نفس، قلم و گام های‌شان دانش‌آموزان و مجموعه مدارس را متحول خواهد کرد.

ملایی خاطرنشان کرد: معلمان باید در تمام فعالیت‌ها و کارهای خود کسب رضایت الهی را در نظر داشته باشند چرا که هر کاری که برای رضای خدا انجام می‌شود، سودمند است.

وی تصریح کرد: معلمان پرورشی توانسته‌اند در سنگر امور تربیتی نقش خود را به نحو احسن ایفا کنند.

معلمان دانش‌آموزان را در فعالیت‌های پرورشی مشارکت دهند

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر تشویق دانش‌آموزان به مشارکت در امور و فعالیت‌های پرورشی اذعان داشت: معلمان باید با استفاده از ظرفیت عظیم دانش‌آموزان در مدارس، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های پرورشی را به منصه ظهور برسانند چرا که برخی از معلمان ممکن است گاهی اوقات با اکراه و اجبار کاری را انجام دهند ولی دانش‌آموزان با شور، شعف و اشتیاق در برنامه‌های پرورشی حضور خواهند داشت.

ملایی بیان داشت: معلمان پرورشی باید با مدیریت قوی، استفاده از اعتبارات مدرسه و استفاده از روش‌ها و شیوه‌های امروزی و متناسب با نیازهای دانش‌آموزان در راستای تربیت اسلامی دانش‌آموزان گام‌های مؤثری بردارند.

وی اضافه کرد: رویکرد فعالیت‌های امور تربیتی باید به سمت برنامه‌های تأثیرگذار باشد و این در حالی است که نیروی انسانی، برنامه و اعتبار حرف اول را در پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی می‌زند.

ملایی نماز را پرچم برنامه‌های پرورشی در مدارس دانست و گفت: نماز در محور برنامه‌های مدارس قرار دارد که معلمان پرورشی باید زنگ نماز را در مدارس جدی بگیرند و در برپایی نماز جماعت در مدارس که می‌تواند تحول‌آفرین باشد، گام بردارند.

وی افزود: معلمان پرورشی باید برنامه‌های پرورشی که بیشترین تاثیرگذاری را روی دانش‌آموزان دارد را تدوین و در مدارس اجرا کنند.

این مسئول اضافه کرد: برنامه‌های ملی که از سوی وزارت آموزش و پرورش برای مدارس طرح می‌شود باید به صورت بومی و بر اساس نیاز شهرستان‌ها و استان‌ها اجرایی شود.

گفتنی است، اهدای 20 جایزه به قید قرعه به معلمان پرورشی، بهداشت، تربیت‌بدنی، مشاوران و مربیان قرآنی، تجلیل از دانش‌آموزان قهرمان مینی‌والیبال استان قزوین، اجرای سرود و اجرای نمایش و سه سفر مشهد مقدس برای معلمان به قید قرعه از برنامه‌های جانبی همایش تربیت اسلامی شهرستان آبیک بود.

انتهای پیام/77006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول