اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش کرمان عنوان کرد

نمازخانه‌های نیمه‌ساز مدارس کرمان در انتظار خیران

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ساخت 92 نمازخانه در مدارس کرمان نیمه تمام مانده که نیازمند همت خیران است.

نمازخانه‌های نیمه‌ساز مدارس کرمان در انتظار خیران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام علی مختارآبادی ‌در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان در ارائه گزارشی از فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی اظهار داشت: در طرح ملی حفظ قرآن کریم 18 هزار و 530 دانش‌آموز کرمانی قبول شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: 16 درصد از فرهنگیان استان در این طرح مشارکت داشتند و با توجه به جمعیت 46 هزار نفری فرهنگیان و 600 هزار دانش‌آموز در کرمان انتظار بیشتری برای استقبال از این طرح می‌رود.

وی از راه‌اندازی 98 مدرسه قرآنی در کرمان خبر داد و گفت: رویکرد قرآنی و فضای معنوی مدارس قرآنی از تفاوت‌های شاخص با سایر مدارس است که در مقطع ابتدایی نوبت صبح با پوشش 14 هزار دانش‌آموز تشکیل شده و کاستی‌های این طرح در بحث مدیریتی در سال‌های آتی جبران می‌شود.

مختارآبادی تصریح کرد: به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مراجع‌ تقلید و اهمیت‌ دادن به این موضوع در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اعزام روحانیان به مدارس به ویژه مناطق جنوب استان و توزیع 30 هزار کتاب به دانش‌آموزان انجام شده است.

وی اجرای طرح «یاران نماز» را از فعالیت‌های مؤثر برای ترویج نماز جماعت در مدارس دانست و ابراز داشت: در این طرح تعدادی از همکاران علاقمند آموزش‌‌های لازم را برای تدریس احکام گذرانده و لوح‌های فشرده و کتاب‌های مربوطه داده شده تا شاهد حضور باشکوه دانش‌آموزان در نمازخانه‌های مدارس و اشتیاق آن‌ها به نماز جماعت باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: طرح «بصیرت مهدوی» با اعزام اساتید برجسته به مدارس سراسر استان، طرح «معصوم‌ شناسی» با ارسال نرم‌افزارهای 14 معصوم (ع) به مدارس ابتدایی و طرح «بصیرت حسینی» با اعزام مبلغان برای تشکیل جلسات ویژه معلمان و دانش‌آموزان انجام شده است.

مختارآبادی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی فردی معلمان پرورشی استان تشکیل شده است، گفت: تدوین شیوه‌نامه اجرایی و تنظیم سرفصل‌های موردنیاز کلاس‌های پرورشی در اختیار مربیان پرورشی قرار گرفته و هر هفته طرح تقویت «بُعد ملکوتی» با قرائت و تفسیر قرآن و تشکیل حلقه‌های صالحین با عوامل پرورشی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: تدوین شرح وظایف مربیان تربیتی قرآنی، نیمه متمرکز ساختن گروه‌های آموزشی با مشاوران استان در شش قطب، طراحی و چاپ کتاب غنچه‌های احکام ویژه دانش‌آموزان ابتدایی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در معاونت پرورشی استان بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: تدوین شیوه‌نامه اجرای طرح تعمیق کتاب‌های پرورشی مدارس با رویکرد قرآنی و معارف اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

مختارآبادی با بیان اینکه 920 مشاور و 10 هزار و 29 معاون پرورشی در کرمان وجود دارد، اظهار داشت: کارگروه تدوین بسته‌های آموزشی مشاوره تحصیلی برای استفاده دانش‌آموزان و مشاوران مدارس تشکیل شده که برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، خانواده‌ها باید همکاری بیشتری با مراکز مشاوره استان و هسته‌های مشاوری در شهرستان‌ها داشته باشند.

وی افزود: مدارس کرمان دارای 10 هزار و 15 نمازخانه‌ هستند که از این تعداد 92 باب ناتمام و در دست ساخت است و خیران استان باید در به انجام رساندن این طرح خداپسندانه قدم بردارند تا رغبت نماز جماعت در جوانان بیشتر شود.

انتهای پیام/80028/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول