اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

خواندن نماز باران می‌تواند بحران آب اصفهان را از بین ببرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: دیگر زمان آن رسیده است که بزرگان دین برای نزول رحمت الهی در اصفهان دست به دعا برداشته و نماز باران بخوانند.

خواندن نماز باران می‌تواند بحران آب اصفهان را از بین ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی ظهر امروز در کنگره بزرگداشت علامه حاجی کلباسی با اشاره به اینکه خود را لایق سخنرانی در این مجلس آن هم با وجود چنین شخصیت‌های عظیم علمی مانند آیت‌الله مقتدایی، آیت‌الله خزعلی و بقیه بزرگان نمیدانم، اظهار داشت: در بیان صفات علامه حاجی کلباسی همین بس که به شعر سعدی که گفته است «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند، بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت» بسنده کنم.

وی ادامه داد: در تعریف از علامه حاجی کلباسی تنها نباید به بحث علم این بزرگوار بسنده کرد، بلکه او یک بنده مخلص خدا بود و به مدارجی رسید که باید گفت خلیفةالله شد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: کلام، زهد و تقوا، مستجاب‌الدعوه بودن علامه حاجی کلباسی، قابل تعریف و بیان است.

وی در بیان خصوصیات این عالم بزرگ تصریح کرد: علامه حاجی کلباسی در زمان حیات خود به تبلیغ اسلام می‌پرداخت و از فرزندان ایشان نقل کرده‌اند که علامه حاجی کلباسی به بیماری مبتلا شدند که طبیب تجویز کرد که ایشان از آب رودخانه زاینده‌رود بنوشند.

میردامادی با بیان اینکه آب زاینده‌رود آن زمان مشکلات امروز را نداشت، افزود: علامه حاجی کلباسی برای عمل به این تجویز فرمودند که یک سطل از آب چاه منزل را به داخل رودخانه بریزید و یک سطل از آب رودخانه برای من بیاورید تا از اموال عمومی استفاده نکرده باشم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود تأکید کرد: دیگر زمان آن رسیده است که بزرگان دین برای نزول رحمت الهی در اصفهان، دست به دعا برداشته و نماز باران بخوانند.

وی ضمن اشاره به اینکه در زمان حاجی کلباسی، استان اصفهان 10 مرتبه دچار خشکسالی شد، ابراز داشت: در هر مرتبه دعای این عالم بزرگ نجات‌بخش اصفهان آن روز شد.

میردامادی در پایان با بیان اینکه برگزاری همایش، جلسات مدیریتی و دیگر جلسات مشابه برای مبارزه با بحران آب خوب است، گفت: به نظر می‌رسد که وقت آن رسیده است که بزرگان دین دست به دعا برداشته و نماز باران بخوانند.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول