اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

آموزش لازمه حفاظت از منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: آموزش، اطلاع‌رسانی عمومی و همت بلند همگانی برای حفاظت از منابع طبیعی لازم است.

آموزش لازمه حفاظت از منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی ظهر امروز در حاشیه نخستین روز هفته منابع طبیعی در مراسم نواختن زنگ طبیعت در مجتمع آموزشی و پرورشی ریحانه گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های استان گلستان در سال 1389 اظهار داشت: این آتش‌سوزی حداقل از روی بی‌احتیاطی، بی‌توجهی و سهل‌انگاری انسانی اتفاق افتاد.

وی افزود: جنگل نعمت الهی است و همه باید در نگهداری آن کوشش کنیم، متاسفانه‌ عده‌ای به آسانی آن را تخریب و غارت می‌کنند.

مشارکت مردم لازمه حفاظت از منابع طبیعی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه فعالیت‌های منابع طبیعی زمانی به نتیجه می‌رسد که مردم در انجام این وظایف مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم لازمه حفاظت از منابع طبیعی است.

جمشیدی ادامه داد: آبی که با هدایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در زمین فرو می‌رود منبع بسیار مهمی برای تامین آب کشاورزی است.

به گفته وی، اداره کل منابع طبیعی هم از منابع طبیعی خودرویش حفاظت کرده و هم وظیفه کاشت درخت را برعهده دارد.

دانش آموزان درباره اهمیت منابع طبیعی به خانواده‌های خود اطلاع‌رسانی کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تاکید کرد: معلمان و دانش‌آموزان باید به خانواده‌ها و عموم مردم در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

جمشیدی ادامه داد: پروردگار و پیامبر گرامی اسلام (ص) بر نگهداری از منابع طبیعی تاکید کرده‌اند و حتی رسول گرامی اسلام (ص) در حدیثی بهشت را پاداش کسی دانست که از جنگل و مرتع به خوبی حفاظت می‌کند.

به گفته وی، زندگی بی‌دغدغه با آرامش به دست می‌آید و زمینه‌ساز چنین آرامشی داشتن طبیعت زیباست.

با تدبیر، کاشتن نهال و حفاظت از جنگل از وقوع سیلاب جلوگیری کنیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تاکید کرد: بی‌تدبیری، نکاشتن نهال و مراقبت نکردن از جنگل موجب تبدیل باران به سیلاب می‌شوند.

لازم به ذکر است پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ طبیعت در مجتمع آموزشی و پرورشی ریحانه گرگان علاوه بر معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار گرگان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان و مدیر آموزش و پرورش گرگان، معلمان و دانش‌آموزان این مجتمع حضور داشتند.

برگزاری مسابقه نقاشی با هدف تبیین نقش منابع طبیعی در زندگی و پیامدهای منفی نادیده گرفتن آن، رونمایی از تمبر یادبود روز درختکاری و کاشت نهال برنامه‌های این مراسم بودند.  

انتهای پیام/83003/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول