اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرمانده‌ انتظامی کرمان:

مدت زمان حضور ناجا در صحنه‌ 12 دقیقه است

خبرگزاری فارس: معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مدت زمان حضور نیروی انتظامی در صحنه حادثه 12 دقیقه است.

مدت زمان حضور ناجا در صحنه‌ 12 دقیقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا ناظری پیش از ظهر امروز ‌در نشست خبری اظهار داشت: طی 11 ماه ‌گذشته سال جاری 742 هزار و 50 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ‌110‌ برقرار شده‌ است.

‌وی با اشاره به اینکه از مجموع تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیسی، 306 هزار تماس عملیاتی و منجر به تشکیل پرونده شده است، گفت: حدود 40 درصد تماس‌ها با مرکز 110 در گذشته مزاحمت بوده که ‌با اقدامات انجام شده از جمله برخورد، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی‌ ‌بسیار کم شده است.

ناظری افزود: در صورتی که تماس برقرار شده با 110‌ مزاحمت باشد، دفتر حقوقی در راستای انجام بررسی‌های لازم و شناسایی فرد تماس گیرنده اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه با تشکیل مرکز فوریت‌های پلیسی در پیشگیری و مقابله با جرائم اثرات بسیار خوبی داشته است، بیان داشت:‌ هم‌اکنون با افزایش روزمره تماس‌های مردمی با 110،‌ تنوع و فراوانی ماموریت‌های پلیس، نبود تناسب توان در اختیار با درخواست‌های مردمی، توسعه شهرها، پیچیدگی جرائم و حجم سنگین وسایل نقلیه و ترافیک موانعی برای حضور سریع پلیس در صحنه ایجاد شده است.

ناظری تصریح کرد: برای جلوگیری از تاخیر پلیس برای رسیدن به صحنه و پیشگیری از بروز نارضایتی در مردم، ماموریت‌های مرکز 110 در 10 کلانشهر از جمله شهر کرمان به دو بخش فوریتی و غیر ‌فوریتی تفکیک شده است.

ناظری عنوان کرد: مردم در تماس با 110 باید به فوریتی بودن یا نبودن کار خود توجه داشته باشند تا نیروی مرکز فوریت‌های پلیسی در جای مناسبی که نیاز به حضور فوری پلیس است، مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز داشت: ماموریت‌های فوریتی شامل مواردی است که حضور فوری پلیس در صحنه مورد نیاز است و تاخیر در زمان حضور موجب بروز خسارت‌های مالی، جانی یا اجتماعی برای افراد می‌شود.

‌ناظری گفت: سرقت‌های در حال وقوع، زورگیری، سرقت‌ها در پوشش مسافر و مامور نیروی انتظامی و ورود به عنف از جمله موارد تماس‌های فوریتی با نیروی انتظامی به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: هم‌اکنون شش ایستگاه پلیس 110 در کرمان فعال است و گشت‌های 110 از گشت‌های کلانتری‌ها جدا شده‌ و مدت زمان حضور نیروی انتظامی در صحنه 12 دقیقه است که بر اساس اعلام ناجا تا 10 درصد تماس‌ها را می‌توان به دلیل ترافیک و مشکلاتی از این قبیل در زمان طولانی‌تری به محل حادثه رسید.

معاون عملیات فرمانده‌ انتظامی استان کرمان خاطر نشان کرد: مدت زمان حضور پلیس استان کرمان در صحنه برای حدود هشت درصد از مجموع تماس‌ها با نیروی انتظامی بیشتر از 12 دقیقه طول می‌کشد.

وی ابراز داشت: بر اساس ارزیابی ناجا، شش ماه نخست ‌سال جاری مرکز فوریت‌های پلیسی استان کرمان در سطح کشور جزو مراکز برتر بوده است.

ناظری بیان داشت: علاوه بر نظارت ناجا بر عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی در سطح شهر کرمان و شهرستان‌های استان با تعدادی از تماس گیرندگان با 110 ارتباط برقرار می‌شود و عملکرد نیرو درباره مدت زمان حضور مامور پلیس در صحنه و نیز نحوه برخورد و سایر شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: شماره‌های تماس گیرندگان با مرکز فوریت‌های پلیسی به منظور کنترل عملکرد ماموران و پیگیری هر چه بهتر موضوع ثبت می‌شود، اما این اطمینان وجود دارد که شماره‌های تماس گیرنده با 110 تنها در اختیار افراد خاص و تایید صلاحیت شده است.

‌انتهای پیام/80018/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول