اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی مطرح کرد

آمادگی همه‌جانبه ناجا برای برگزاری باشکوه‌تر کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی از آمادگی همه‌جانبه نیروی انتظامی این استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و کاربردی‌تر دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها خبر داد.

آمادگی همه‌جانبه ناجا برای برگزاری باشکوه‌تر کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار بهمن امیری‌مقدم عصر امروز در نخستین جلسه هماهنگی دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها اظهار کرد: نخستین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها که سال گذشته در محل بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد، اقدامی بسیار ارزشمند و بزرگ بود.

امیری‌مقدم با تاکید بر اینکه امسال نیز که شاهد برگزار دومین کنگره هستیم، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش روحیه تعاملی داشته باشند تا شاهد برگزاری کنگره‌ای با شکوه‌تر و کاربردی‌تر باشیم.

وی افزود: نیروی انتظامی خراسان‌رضوی در بحث پیشگیری از ابتدای امسال روند بسیار خوبی را پیش گرفته به گونه‌ای که در این مدت شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات درون شهری و برون شهری در سطح استان هستیم؛ حتی در راستای کاهش تلفات و تصادفات به تمامی پرسنل پلیس راه کمک‌های اولیه و امداد اولیه آموزش داده شده است.

فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی تاکید کرد: استان خراسان‌رضوی و به ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی باید بتواند در تمام زمینه‌ها برای سایر استان‌های کشور نمونه و الگو باشد؛ همچنین باید در این کنگره مباحث فرهنگ‌سازی و آموزش جدی گرفته شود.

وی با اشاره به نظارت جدی نیروی انتظامی بر آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی گفت: نیروی انتظامی نسبت به فعالیت آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی نظارت جدی دارد و همواره نظارت جدی بر مربی‌های آموزشگاه‌ها دارد.

در ادامه محمدرضا جعفری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی اظهار کرد: باید باور داشت که در بحث کاهش تصادفات جاده‌ای، تلاش‌ها و اقدامات پلیس به تنهایی اثرگذار نیست و نیازمند حضور و فعالیت همه جانبه دستگاه‌های مرتبط هستیم، بنابراین در این راستا باید دستگاه‌های مختلف وظایف خود را شناخته و به آن عمل کنند نه اینکه وظایف را به پلیس محول کنند.

جعفری افزود: مردم متاسفانه آموزش‌های لازم در زمینه‌های امدادرسانی را ندیده‌اند درحالی‌که شاهدیم در بسیاری از حوادث به امدادرسانی می‌پردازند و همین اقدام چه بسا در بسیاری از موارد سبب تلفات جدی‌تر می شود بنابراین باید در این کنگره بیش ازپیش به مباحث قبل از حادثه، بعد از حادثه و به ویژه به امدادرسانی بعد از حادثه بپردازیم چراکه در این موضوع پیشگیری به تنهایی حائز اهمیت نیست.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم شاهد برگزاری کنگره‌ای با شکوه‌تر، کاربردی‌تر و وسیع‌تر از نخستین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس باشیم.

گفتنی است دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها 25 و 26 بهمن ماه امسال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70003/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول