اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی قروه خبر داد

رشد 41 درصدی رضایتمندی مردم قروه از عملکرد پلیس

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان قروه گفت: تقدیر و تشکر از پلیس در سامانه 197 این شهرستان 41 درصد رشد داشته است.

رشد 41 درصدی رضایتمندی مردم قروه از عملکرد پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرضا هاشمی فر در همایش آموزش همگانی در پیشگیری از وقوع جرائم که در سالن شهید ورمقانی مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه برگزار شد، افزود: در سال جاری 26 هزار مورد تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110 این شهرستان برقرار شده است که این امر بیانگر افزایش مشارکت مردم با نیروی انتظامی است.

 

وی به عملکرد نیروی انتظامی در سال جاری اشاره کرد و افزود:  امسال کاهش 27 درصدی جرائم خشن و سرقت، رشد 452 درصدی کشفیات مواد مخدر و افزایش 75 درصدی کشفیات مشروبات الکی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این شهرستان شاهد بوده‌ایم.

 

هاشمی‌فر به دیگر کشفیات توسط نیروی انتظامی در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: کشفیات تجهیزات دریافت امواج ماهواره‌ای 80 درصد، سلاح غیرمجاز 176 درصد و محصولات ضدفرهنگی 60 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار نمود: با مخلان امنیت اجتماعی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه تصریح کرد: امنیت شالوده و اساس توسعه پایدار در ابعاد مختلف محسوب می‌شود و حضور پلیس در جامعه باید منجر به جلب رضایت مردم و مسئولان شده و موجب احساس ناامنی برای مخلان امنیت باشد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بسترهای مشارکت عمومی در تحقق اهداف انضباط اجتماعی و امنیت پایدار ضروری است، افزود: مشارکت مردم با نیروی انتظامی در استقرار امنیت در شهرستان قروه چشمگیر است و همکاری مردم و نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت پایدار اجتماعی دارد.

فرمانده انتظامی قروه  انضباط اجتماعی را برگرفته از ارزش‌ها و باورهای اجتماعی جامعه دانست و تصریح کرد: این مفهوم زمانی شکل عینیت به خود می‌گیرد که افراد نسبت به جامعه احساس تعلق داشته باشند.

وی افزود: رشد رفتارهای مشارکت‌جویانه مردم در حوزه امنیت اجتماعی بسته به جلب اعتماد مردمی و آگاهی بخشی به مردم با بیان عملکرد پلیس است.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و 75 دوره آموزش همگانی با حضور اقشار مختلف توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است، افزود: با فرهنگ‌سازی، ارائه آموزش مناسب و صحیح به اقشار مختلف جامعه پیرامون مسائل مختلف می‌توان به جامعه‌ای امن دست یافت و هدف اصلی نیروی انتظامی ارتقای سطح فرهنگ عمومی میان اقشار مختلف مردم جامعه است.

هاشمی‌فر اظهار داشت: توسعه و گسترش شیوه‌های آموزشی اثرات عمیقی در تمامی بخش‌های جامعه دارد و هدف فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های آموزشی رشد آگاهی و توانایی‌های بالقوه اقشار مختلف جامعه در پیشگیری از جرائم است که پیش در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

وی در پایان به انضباط اجتماعی اشاره و اظهار کرد: وجود انضباط اجتماعی موجب آرامش جامعه و فرد شده و سبب رشد مشارکت‌های مردمی با نیروی انتظامی در برقراری امنیت می‌شود.

انتهای پیام/79009/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول