اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه هشدار داد

برخورد پلیس با موتورسواران متخلف در کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه از برخورد قانونی پلیس با موتورسواران متخلف در این شهرستان خبر داد.

برخورد پلیس با موتورسواران متخلف در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، در نشست کمیته حمل و نقل کهگیلویه بر رعایت قواعد و مقررات مربوط در بخش حمل و نقل از طریق تاکسیرانی تأکید شد.

شهباز پورنگ در نشست کمیته حمل و نقل و ترافیک کهگیلویه با بیان این‌که فرهنگ رانندگی باید در جامعه و در میان تمام اقشار نهادینه شود، اظهار داشت:  وقتی نهادینه‌‌سازی فرهنگ رانندگی در کشور صورت نگیرد، قطعاً از آن ضرر می‌بینیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه، نقش آموزش در نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی را مهم توصیف کرد و گفت: اهتمام ویژه به کارهای فرهنگی در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: فرهنگ‌سازی در بخش قوانین و مقررات رانندگی باعث کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه، فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی را یکی از مؤثرترین راهکارها در کاهش حوادث رانندگی دانست و تصریح کرد: چنانچه موفق به کاهش نقش نیروی انسانی در بروز حوادث رانندگی شویم، نقش دو عامل دیگر یعنی جاده و وسیله نقلیه کم رنگ‌تر خواهد شد.

پورنگ برگزاری همایش ناوگان عمومی حمل و نقل در آستانه نوروز را گامی مؤثر جهت توجیه عمومی رانندگان وسایل نقلیه دانست و گفت: این همایش با محوریت تاکسیرانی و هماهنگی پلیس‌راه در نیمه دوم اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه با اشاره به نقش مهم استفاده از  کمربند و کلاه ایمنی در کاهش صدمات بدنی در تصادفات گفت: کلاه ایمنی به عنوان ساده‌‌ترین، راحت‌‌ترین و ارزان‌‌ترین وسیله برای حفظ جان موتورسواران و محافظت در برابر ضربات ناشی از تصادفات است که متأسفانه استفاده از این وسیله حفاظتی و ایمنی در بین موتورسواران هنوز نهادینه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و جهت ترغیب و تشویق مردم به استفاده از این ابزار، در صورت اختصاص اعتبار، کلاه ایمنی تهیه و در اختیار موتورسواران قرار خواهد گرفت.

ابراهیم جعفری در این نشست، تاکسیرانی را صنفی تأثیرگذار در فرهنگ مردم و خصوصاً مسافرین نوروزی خواند و اظهار داشت: نظارت بر کرایه حمل و نقل برای جابه‌جایی مسافرین نوروزی باید به درستی اجرا شود.

فرماندار کهگیلویه اصلاح و ترمیم خیابان‌های سطح شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: اداره راه و شهرسازی باید در اجرای طرح لکه‌گیری تمامی محورهایی که نیاز به ترمیم دارند، کیفیت را لحاظ کند.

انتهای پیام/82008/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول