اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی فارس:

پخش صحنه‌های تصادف اثر آموزشی دارد

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در برخی کشورها با پخش فیلم‌های آموزشی ویژه، آمار تصادفات کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

پخش صحنه‌های تصادف اثر آموزشی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرشاد فلاحتی بعدازظهر امروز در سمینار مردمی پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی اظهار داشت: تمام مردم می‌دانند که سیگار سرطان‌زا است، اما به خاطر اینکه به این موضوع ایمان ندارند و از نزدیک بیماران دچار سرطان ریه را ندیده‌اند، آن را جدی نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در مورد تصادف نیز نقل‌ها بسیار است و مردم در مورد عواقب آن شنیده‌اند، اما به دلیل بیان کمرنگ موضوع آن را فراموش می‌کنند.

فلاحتی خاطرنشان کرد: پخش صحنه‌های واقعی مصدومان تصادف و بیان خاطرات واقعی بازماندگان چنانکه در این روزها در صدا و سیما اتفاق افتد، اثرات آموزشی بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: گاهی افراد فراموش می‌کنند که تصادف در یک خودروی آهنی قادر است چه بلایی بر سر گوشت، پوست، سر، گردن، نخاع، چشم و ... افراد بیاورد.

معاون مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی فارس عنوان کرد: در یک آزمایش قوی‌ترین مرد جهان با امکانات ایمنی تنها توانست تصادف تا سرعت 40 کیلومتر را دوام بیاورد.

به گفته وی، حوادث رانندگی علاوه بر مسائل انسانی در حوزه بهداشت روان، حوزه فرهنگی و اجتماعی، خانواده و جامعه را دچار مشکل کرده و هزینه‌های گزافی را به سازمان‌های حمایتی تحمیل می‌کند.

فلاحتی بر لزوم ارائه آموزش کمک‌های اولیه به مردم تأکید کرد و ابراز داشت: با وجود کاهش زمان رسیدن تیم‌های امدادی، وجود یک فرد آموزش‌دیده تا رسیدن تیم پزشکی می‌تواند جان فردی را نجات دهد.

رئیس سابق پلیس راهور فارس نیز در این سمینار بر لزوم ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان تأکید کرد و گفت: فرهنگ‌های نادرستی مانند با بوق حرف زدن، با برنامه‌های آموزشی کاهش می‌یابد.

محمدرضا ضیایی افزود: بعضی از این خرده فرهنگ‌ها که در میان جوانان رایج شده، خطر‌زا است؛ چنانکه خواباندن صندلی راننده موجب کاهش میدان دید و قدرت واکنش فرد در زمان حادثه می‌شود.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول