اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گرگان - 13

کولایی: فقدان پلیس قضایی لطمات جبران‌ناپذیری به نظام وارد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شعبه 107دادگاه عمومی و جزایی گرگان خواستار احیای پلیس قضایی شد و گفت: فقدان این نهاد مهم، لطمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به نظام وارد خواهد کرد.

کولایی: فقدان پلیس قضایی لطمات جبران‌ناپذیری به نظام وارد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام ابوالحسن کولایی در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی با حضور رئیس قوه قضائیه در گرگان اظهار داشت: تشکیل پلیس ابلاغ و اجرا یکی از دستورالعمل‌های صادر شده است که متأسفانه امکانات لازم برای اجرای این دستورالعمل انجام نشده است.

وی توجه به شأن و جایگاه قضات را یک ضرورت مهم دانست و ادامه داد: نظارت بر عملکرد قضات نباید به نحوی باشد که امنیت را از آنها سلب کند، بنابراین قدرت، جسارت و تصمیم‌گیری عادلانه در محاکم، دادسراها و دادگاه‌های بدوی از نکاتی است که باید مورد توجه واقع شود تا قضات با قدرت و جسارت به قضاوت عادلانه بپردازند.

رئیس شورای شعبه 107 دادگاه عمومی و جزایی گرگان خواستار توجه به امور رفاهی همکاران قضایی و اداری شد و عنوان کرد: توجه به امور رفاهی قضات باید به نحوی مورد رسیدگی قرار گیرد که آنها نیاز به دیگران نداشته باشند.

کولایی منزلت دادن به قضات را مهم‌تر از امکانات رفاهی برشمرد و متذکر شد:‌ اگر قاضی دارای منزلت باشد، می‌تواند با قدرت و صلابت به وظایف خود عمل کند.

وی افزود: هر ساله در سالروز قوه قضائیه منتظر پاداش و قدردانی نبوده‌ایم، اما متأسفانه با رسیدن این روز آماری از قضات معلق اعلام می‌شود که موجبات بی‌اعتمادی مردم را فراهم می‌کند؛ در صورتی که ما معتقدیم اعتماد مردمی بالاترین سرمایه است.

رئیس شورای شعبه 107 دادگاه عمومی و جزایی گرگان عدم تناسب بین حجم پرونده‌ها در محاکم دادگستری‌ استان، دادگستری‌ها و دادگاه‌های تجدیدنظر و تعداد قضات را از مشکلات موجود برشمرد که باید مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه آمارگرایی یکی از معضلات جدی در دستگاه‌های قضایی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: توجه به آمارگرایی باعث شده تا کیفیت کار دچار غفلت شود و این معضل تضییع حقوق مردم و نارضایتی آنها را در پی خواهد داشت.

کولایی در پایان رسیدگی به وضعیت معیشتی قضات را از دیگر مسائل مهم عنوان کرد و گفت: توجه به مسکن و رفاه قضات باید در اولویت قرار بگیرد؛ مخصوصاً افرادی که تازه‌کار بوده و نیاز است که خانه‌‌های سازمانی در اختیارشان قرار بگیرد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول