اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

طرح تفکیک زباله خشک از مبدأ در ارومیه در حال اجرا است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح تفکیک زباله خشک از مبدأ در بخشی از ارومیه به‌ویژه در منطقه یک این شهر در حال اجرا است.

طرح تفکیک زباله خشک از مبدأ در ارومیه در حال اجرا است

لطیفه مبین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه برای اجرایی کردن طرح تفکیک زباله خشک از مبدأ در منطقه یک ارومیه از دو سال پیش مطالعه و فعالیت خود را آغاز کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان این‌که افرادی که برای جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده به درب منازل مراجعه می‌کنند برای این منظور آموزش داده شده‌اند و دارای کارت شناسایی و لباس فرم هستند، تصریح کرد: این افراد با آموزش چهره به چهره در درب منازل و ارائه بروشورهای ویژه مردم را در تفکیک بهتر زباله‌ها کمک می‌کنند.

مبین به توزیع کیسه‌های آبی در منطقه یک ارومیه برای تفکیک زباله‌های خشک اشاره کرد و گفت: این کیسه‌ها در ساعت معینی از مردم تحویل گرفته می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: بهره‌برداری از کارخانه کمپوست در ارومیه یکی از برنامه‌های اجرایی مهم مصوب شده برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه است.

وی با اشاره به از سر گیری روند احداث کارخانه کمپوست ارومیه، یادآور شد: به دلیل برخی مشکلات، اجرای این طرح متوقف شده بود و اخیراً با عقد تفاهم‌نامه جدید بین سازمان و شرکت سرمایه‌گذار اجرای این طرح پیگیری می‌شود.

مبین مزایای راه‌اندازی کارخانه کمپوست را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: این کارخانه با کاهش حجم زباله‌های دفن شده و کمک به حفاظت محیط زیست سبب بازیافت زباله‌های خشک و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید می‌شود.

وی ادامه داد: زباله‌های تر صنعتی و خانگی جمع‌آوری و در این کارخانه به کود آلی تبدیل و در مصارف کشاورزی استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/61010/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول